1

Tråd: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

Någon här som har erfarenhet av att låsa upp telias e3276?
Finns det nån gratislösning eller är det betala som gäller?

2

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

jag betalade en kille 29 kr på Tradera ...han var vänlig och seriös !

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

3 Senaste redigerad av plun (2013-09-17 19:24:38)

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

Jo all operatörslåsning av hårdvara ska bekämpas men nu känner jag inte till någon gratislösning.

DC-Unlocker
https://www.dc-unlocker.com/

Sen frågade du i den här tråden om samma sak men med ett Tre-låst modem
http://www.mobilabredband.se/forum/topi … ratis.html

Funkade inte den upplåsningen ?

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

4

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

prova denna sidan tex, om det funkar...

http://www.modemunlock.com/huawei-algo-check/

5

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

plun skrev:

Jo all operatörslåsning av hårdvara ska bekämpas men nu känner jag inte till någon gratislösning.

Sen frågade du i den här tråden om samma sak men med ett Tre-låst modem
http://www.mobilabredband.se/forum/topi … ratis.html

Funkade inte den upplåsningen ?

Jag lämnade tillbaka det modemet från tre för det var ett hilink modem så jag blev dubbel NATad. Därför testar jag ett från telia nu, men jag har bara tre och telenor abb så nu måste det låsas upp smile
Jag testa kodgeneratorn på förstasidan här med modemet från tre men den koden funka inte.

6

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

G-Man skrev:

prova denna sidan tex, om det funkar...

http://www.modemunlock.com/huawei-algo-check/

Jag får modemet i morgon så då skall det testas smile

7

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

Det är väl inget fel med dubbel NAT. Man måste bara se till att domänerna inte krockar - den ena domänen måste i så fall ändras. Personligen använder jag helst Hilink för det motsvarar ett simpelt modem plus de små routrar som tycks vara populära. Hilink sätter man bara direkt i datorn eftersom det har en router inbyggd.  Förstås kan man sätta ett simpelt modem i datorn också men då måste man installera program som klarar modemet. Det behövs inte med Hilink. Datorn får IP-adress från Hilinks DHCP-server.

Orsaken till att vissa varnar för dubbel NAT är enbart för att de tvivlar på folks förmåga att byta domän så de inte krockar. Det kan vara rätt för hjälplösa personer men den som kan ändra inställningarna på modemet behöver inte vara orolig för dubbel NAT.

8

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

nhu skrev:

Det är väl inget fel med dubbel NAT. Man måste bara se till att domänerna inte krockar - den ena domänen måste i så fall ändras. Personligen använder jag helst Hilink för det motsvarar ett simpelt modem plus de små routrar som tycks vara populära. Hilink sätter man bara direkt i datorn eftersom det har en router inbyggd.  Förstås kan man sätta ett simpelt modem i datorn också men då måste man installera program som klarar modemet. Det behövs inte med Hilink. Datorn får IP-adress från Hilinks DHCP-server.

Orsaken till att vissa varnar för dubbel NAT är enbart för att de tvivlar på folks förmåga att byta domän så de inte krockar. Det kan vara rätt för hjälplösa personer men den som kan ändra inställningarna på modemet behöver inte vara orolig för dubbel NAT.

Jag visste inte vad hilink var när jag köpte modemet, så jag blev lite förvånad när det blev en ip krock smile
Man kan inte komma in på routern i hilink modemen och jag vill görna köra DDNS så då är ända möjligheten vad jag vet att få utsides IPn i min asus router.
Humm, kanske blev krångligt men jag hoppas du förstår smile

9

Sv: Låsa upp Huawei E3276 från telia?

chucken skrev:
nhu skrev:

Det är väl inget fel med dubbel NAT. Man måste bara se till att domänerna inte krockar - den ena domänen måste i så fall ändras. Personligen använder jag helst Hilink för det motsvarar ett simpelt modem plus de små routrar som tycks vara populära. Hilink sätter man bara direkt i datorn eftersom det har en router inbyggd.  Förstås kan man sätta ett simpelt modem i datorn också men då måste man installera program som klarar modemet. Det behövs inte med Hilink. Datorn får IP-adress från Hilinks DHCP-server.

Orsaken till att vissa varnar för dubbel NAT är enbart för att de tvivlar på folks förmåga att byta domän så de inte krockar. Det kan vara rätt för hjälplösa personer men den som kan ändra inställningarna på modemet behöver inte vara orolig för dubbel NAT.

Jag visste inte vad hilink var när jag köpte modemet, så jag blev lite förvånad när det blev en ip krock smile
Man kan inte komma in på routern i hilink modemen och jag vill görna köra DDNS så då är ända möjligheten vad jag vet att få utsides IPn i min asus router.
Humm, kanske blev krångligt men jag hoppas du förstår smile


om du är tex dubbel nat'ad och inte enkelt ser det äkta-publika ip nummret, och därför inte kan aktivt ange ip nummret via tex vissa säre kodade appar, så gör följande...
välj "auto detect my it" på den ddns tjänst du använder, beroende på vilken så är det olika vart man väljer, ibland är det en annan url bara.
det som brukar falleta är när ip# byts, då man ej ser detta direkt utan måste polla detta heeeela tiden :-(   slöseri med bandbredd.

om routern innanför routern B-)  har ddns som är bra, så fixar den dubbel nat utan problem med korrekt inställning.