1 Senaste redigerad av Ritte (2013-09-13 00:39:13)

Tråd: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

Har haft TRE företagsabonnemang business Max som innebar obegränsad surf och rubbet ingår.
Abonnemanget kostade 429:-/mån (valfri mobil på köpet).

Nu har de stuvat om i sitt abonnemangsortiment.
Deras "bästa" abonnemang kostar 549:-/mån och är begränsad till 50gb data.

Detta har ändrats nyss då vi ska förnya våra abonnemang snart och jag har haft ögonen på deras abonnemang.

Riktigt dåligt TRE.

EDIT: Om vi inte säger upp våra abonnemang, utan låter det löpa så bibehåller vi samma gamla abonnemang eller?
Kan insåf mjölka ur ett riktigt bra erbjudande och säga att jag inte har intresse av att förnya om de inte erbjuder något riktig vettigt. (De ringer oss ständigt och vill vi att förnyar, gissar att de inte vill ha kvar kunder på det gamla abbonemanget).

EDIT2: Har svårt tänka mig att de kan erbjuda något i närheten av det vi redan har.

2

Sv: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

Tittar vi på samma sak?

http://www.tre.se/Foretag/Mobilt-bredband/3Bredband/

3

Sv: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

Det är ett mobilabonnemang, om det inte framgick.

4

Sv: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

Detta forumet gäller först och främst mobilt bredband...eller har jag fel

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

5

Sv: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

3Business Max och XL säljs inte längre. Det är de nya abonnemangen de kan erbjuda i dagsläget.

Om du inte gör någon förändring, bör du få ha kvar det abonnemang du har idag.

Ni kan ju alltid se över vad andra operatörer kan erbjuda, men troligtvis ligger Tele2 ganska lika i pris och Telia samt Telenor högre.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: TRE har plockat bort företagsabbonemang?

goliat skrev:

Detta forumet gäller först och främst mobilt bredband...eller har jag fel

Våra abonnemang har obegränsat med data och innefattar 4G. Använder det ofta till datorn och surfplattan.
Så anser det vara relevant.