1 Senaste redigerad av Hlbrg (2012-02-23 21:33:21)

Tråd: B593 - bara använda modemet, stänga av routern?

Jag har nyligen skaffat 4G på prov, och det fungerar bättre än jag trodde. Huawei B593-router/modemet som följde med fungerar också stabilt.

Men, brandväggen är inte mycket att hänga i granen. Tänkte försökte koppla bort all routing och låta min gamla brandvägg/router ta hand om den saken.

Är det någon som har tips på någon guide eller liknande om vilka spakar man skall dra i och hur man skall ställa in så att brandväggen verkligen blir avstängd? Är det bara att koppla ner allt som har med "routing" att göra?
Jag har lite svårt att få någon överblick i webbinställningarna.

Tacksam för hjälp!

2

Sv: B593 - bara använda modemet, stänga av routern?

Kolla om du hittar "bridge mode" in webbinterfacet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: B593 - bara använda modemet, stänga av routern?

Är också intresserad av detta, eller att byta firmware. Försökt 2 dagar nu att få en IP-telefoniväxel att fungera via Lan anslutningen, men inställningarna är inte direkt överflödiga. Det verkar svårt att stänga av vissa funktioner som Tele2 tycker att man behöver.

Till slut tog jag hem IP-växeln och testade via min dsl-anslutning, asus RT-AC66U routern krävde ca 5 min konfiguration innan växeln sparkade igång.

Alternativet till att brygga, är kanske att låsa upp den och få in en mjukvara som är bättre än Tele2:s?
Men det kanske inte är bättre med den officiella firmwaren? Vet någon av en bra firmware?

Mvh /Nicke