1

Tråd: mycket underligt med Tre

det är mycket underligt med Tre överhuvudtaget tycker jag , i Ljungskile har deras mast varit utslagen i över en månad nu och dom skyller på åskan ..min moster bor där ..hon har ingen stationär telefon ...så gissa om hon är förbannad..

ska det verkligen kunna ta en månad att fixa en mast....det är ju andra operatörer på masten och dom funkar

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

2

Sv: mycket underligt med Tre

Det låter konstigt, fungerar Telenors 3G-nät på platsen? Vad säger de om felanmälan?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: mycket underligt med Tre

ja det är mycket knas med Tre ....ingen kan ringa med TRE där ..bor 2000 människor där i byn..Telenor vet ej

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

4

Sv: mycket underligt med Tre

om nu TRE och Telenor delar 3G nätet...varför har jag nästan obefintlig Telenor 3G här där jag bor och ganska bra signal på TRE 3G ..

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

5

Sv: mycket underligt med Tre

Jag är lite osäker på var det bryts runt Göteborg. Det finns dock två saker det kan handla om, antingen att det fortfarande är deras egna 2100MHz-nät eller att 3 byggt ut med 3G 900 på platsen. Telenor och 3 delar 70% av 3G-nätet på 2100MHz, det motsvarar Sverige utanför Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Karlskrona - med omnejd och brytpunkter en bit utanför städerna.

3 bygger ju som sagt ut 3G på 900MHz vilket ger kraftigt förbättrad täckning inomhus och utomhus. Det störs inte ut lika lätt som 3G på 2100MHz. I dagsläget är 3 den enda operatör som bygger 3G på 900MHz, de andra operatörerna använder det främst till 2G-näten med Tele2 och Telenor använder det även till sitt 4G-nät.

Det kan alltså bero på två saker, dock skulle jag mer tro på den sistnämnda.

PMa mig, så kan jag försöka få fram ett nummer direkt till tekniska avdelningen om du önskar.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776