1

Tråd: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

Undra vad jag ska göra som kund hos detta sk*tföretag. Hur kan det ta över en månad att göra en överlåtelse av ett abonnemang, har gått ca: 1mån sedan de fick pappren nu. Har ringt men de kan inte ge några specifika svar...och jag kan inte säga upp det heller för jag "äger" inte abonnemanget.

Allt jag har hos Telenor ska bort fortare än kvickt, de är f*n värre än TRE, hur det nu är möjligt.

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

2

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

Du ställer nog för höga krav på operatörerna tongue

skämt åsido, men nej, det borde inte ta en månad tycker jag. Men det är väl inte mycket du kan göra mer än att vänta? Det är väl klart om inte jättelång tid?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

De kanske inte kör med datorer? Kartotek, fax och postgång tar tid.

4

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

För höga krav i detta avseende vet jag inte..
Hos Telia tog samma sak 6-7 arbetsdagar.
/Danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

5 Senaste redigerad av danne (2013-08-28 16:33:01)

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

Telenors kundtjänst har totalhavererat....
Båda parter har ringt flera samtal nu och fått all världens olika svar.

"Vi har inte fått in några papper. Det är genomfört bara att köra (utan simkort?). Nej, du har inget abonnemang här..som helt plötsligt hittas när jag bad att spärra mitt personnummer hos dem. Vi behöver ditt simkortsnummer eller nummer till abonnemaget...jag har ju för f*n inte fått varken bekräftelse eller simkort. Bekräftelse är skickad igår, och simkort? NEJ. Hur använder jag abonnemanget utan simkort."

/danne

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

6

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

var det inte telefoo som bytte callcenter ?
:-)

7

Sv: Ska det verkligen behöva ta över en månad för en överlåtelse???!

Jo, Telenors kundtjänst sitter nu hos Sykes om jag inte missminner mig. De har även en del hos Transcom.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776