1

Tråd: E398 & Asus RT-N56U

Hej
Är det någon som har fått denna konfiguration att fungerar E398 & Asus RT-N56U
Vilka inställningar ska jag då ha?
Jag har Telenors 4G mobila bredband

Hälsningar
Thomas

2 Senaste redigerad av Carl (2012-06-13 18:28:03)

Sv: E398 & Asus RT-N56U

Hej Thomas!

Fick du konfigurationen att fungera? Jag har samma modem från Telenor och funderar på att köpa samma router från Asus. Vore kanon att veta om det kommer att fungera innan jag slår till.

Tack på förhand!
Carl

Ps. Kanske finns fler som har testat denna kombination och kan informera om hur det gått?

3

Sv: E398 & Asus RT-N56U

Fungerar med nya betan som Asus nyligen släppt

4

Sv: E398 & Asus RT-N56U

Det funkar med en alternativ firmware men hastigheten blir begränsad till ca 15 mbit.

BBB via Telenor 2st Poynting riktantenner Tp-link mr3420v2 med avstängd wifi huawei 398 & 392 och E3276
Asus rt-56u körs som router och delar ut till 11 enheter. (Tiny routern körs numera i sommarstugan)

5

Sv: E398 & Asus RT-N56U

Hej RT-N56U- och Huawei e398-ägare!

Får ursäkta att jag bumpar en så pass gammal tråd som denna, men det känns ju bättre än att starta en ny.

Går i uppgraderingstankar i routerväg just nu och funderar då på Asus RT-N56U som router, då den med denna firmware enligt utvecklaren skall ha LTE-stöd med e398, vilket är en funktion jag sökt hos många routrar men ännu inte funnit, förrän nu.

Det jag undrar är om någon här på Mobilabredband kör denna kombination av router, modem och firmware, och eventuellt skulle vilja berätta för mig huru vida LTE fungerar eller inte, och hur väl det i så fall fungerar?

Varmt tacksam för svar!

6

Sv: E398 & Asus RT-N56U

fruktstund skrev:

Hej RT-N56U- och Huawei e398-ägare!

Får ursäkta att jag bumpar en så pass gammal tråd som denna, men det känns ju bättre än att starta en ny.

Går i uppgraderingstankar i routerväg just nu och funderar då på Asus RT-N56U som router, då den med denna firmware enligt utvecklaren skall ha LTE-stöd med e398, vilket är en funktion jag sökt hos många routrar men ännu inte funnit, förrän nu.

Det jag undrar är om någon här på Mobilabredband kör denna kombination av router, modem och firmware, och eventuellt skulle vilja berätta för mig huru vida LTE fungerar eller inte, och hur väl det i så fall fungerar?

Varmt tacksam för svar!

Nej jag tror inte man knådat in stöd för över 22.5 Mbits, kollar man ändringar så jobbar ryssen hårt men kollar man modem-listan och beskrivningen av drivare så har man inte fixat höghastighetsdrivning som behövs

https://code.google.com/p/rt-n56u/sourc … c8a9506d1b

Man lägger energin/pengarna på helt andra funktioner i ASUS-routrar....  jag kör en TP-Link ROOTer som 4G-mottagare som sedan skickar vidare till en riktig router smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile