1

Tråd: Problem med DWR 923

Hej.

Har problem med min raouter, provade bredbandskollen nu och jag tar emot filer i ca 30 mb/s och skickar bara i 1,30, vad kan detta bero på?

Sen när jag spelar xbox, spel som: cod så är mitt internet sjukt ostabilt laggar var tionde sekund.

2

Sv: Problem med DWR 923

många öppna portar ?
skulle kunna ge vad du beskriver.

sedan krävs ofta hög upp hastighet för spel, men är spelberoende.

3

Sv: Problem med DWR 923

Du får ursäkta att jag är lite amatör på detta men var ser man portar? smile

4

Sv: Problem med DWR 923

ingen aning om den routern visar dyligt.

kolla på spelets webb vad som krävs i bandbredd.

använder du full/hög bandbredd kontra vad det klarar så påverkas tex ping dvs fördröjningen av det som skickas, om spelet är baserat på snabba reaktioner så blir det ospelbart, medans tex simpla ej tids styrda spel funkar bra tex poker.

5

Sv: Problem med DWR 923

Man ser vilka portar som är öppna i Advanced meny ..sedan Port Forwarding
Du kan ha dålig pingtid emot din mast..DET har inget med din hastighet att göra...du kan ha bra
hastighet från Bredbandskollen ...men fortfarande ha dålig ping ....det är två olika saker...
Du kanske spelar med någon som har dålig ping så laggar allt...
Har du ställt in din router på 4G ..låst den på 900mhz eller 2600mhz ? lås det på den signalen som är bäst
och står din Router på 3G så är det inte konstigt om din router laggar...

sedan om du kan få ADSL eller fiber så ska man ha det istället...spel och mobilt bredband är ingen bra kombination

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

6 Senaste redigerad av tndb (2013-08-05 13:06:44)

Sv: Problem med DWR 923

Om du bara kan skicka i 1.3mbit så har du dålig mottagning, prova flytta routern till ett fönster eller annan plats, i annat fall krävs yttre antenner för att få upp din hastighet. Du kan ändra frekvens i routern som goliat nämner men om du vill kunna spela utan problem så skulle jag säga att du måste få upp ett par antenner såvida du inte bor riktigt nära masten.

En till sak du kan prova är att stänga av wifi på din router då det också kan påverka din mottagning.