1

Tråd: 3s IP-range

Är det någon som vet 3s 'IP-ranges'? Eller hur jag kan få reda på det.

Tacksam för svar.

2

Sv: 3s IP-range

Du kan ta och testa detta verktyget.
http://www.csgnetwork.com/ipinfocalc.html

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: 3s IP-range

hej har 1 huawei e220 usb modem, det funkar bra men ibland går det in i något som heter LAN. vet ej varför det gör så?Det är ganska irriterande då jag måste stänga ner min anslutning trots att modemet lyser grönt/blåt konstant (det pendlar mellan umts o hsdpa, men oftast står det på hsdpa) och sen ansluta igen.vilket betyder att när jag laddar ned stora filer så kan det hända att efter typ 5 mb så går det in i lan o jag får koppla ner o ansluta igen men det är ju värdelöst då jag lämnar datorn på innan jag sticker hemma ifrån. vet ej om det är min dator som klöddar men tror det ej då min bror har samma problem men 1 helt annan dator. jag använder azureus till stora filer kan det vara någon inställnig där kanske?ibland går det in i Lan läget flera gånger per kväll och ibland inte alls varför?vore hemskt tacksam för ett svar på detta irriterande problem

4

Sv: 3s IP-range

Jag har inte hört talas om något LAN läge?
Kan du ladda upp en bild eller försöka förklara lite mer.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: 3s IP-range

när jag startar mobile connect och ansluter så visar nätverksikonen sidan om klockan en dator med en jordglob på, när jag sätter muspilen över den så talar den om att jag är ansluten till 3usbmodem 2 åtkomst : lokalt och internet, modemet lyser konstant grönt och allt är frid & fröjd.

Men ganska så ofta försvinner jordgloben och när jag sätter muspilen över nätverksikonen så kommer det upp att jag är ansluten till lan(local area network) modemet lyser fortfarande konstant grönt, och mobile connect visar en 4 i signalstyrka, men jag kan inte göra någonting på internet, det enda jag kan göra är att koppla ner för att sedan koppla upp mig igen.

min bror har samma problem fastän vi bor på olika ställen och har olika datorer men vi har båda Windows vista home premium och ett e22o modem från 3.kan det vara någon inställning i windows, kanske?

jag har bara en dator så något lokalt nätverk är jag definitivt inte intresserad av.

6

Sv: 3s IP-range

Du får kanske disablea din Internet Sharing i Windows.......kanske?

7

Sv: 3s IP-range

hur gör jag för att disabla internet sharing? är det i brandväggen man gör det?

8

Sv: 3s IP-range

Gå in under nätverksanslutningar och kolla om det är någon asnlutning som har en "hand" under sig som visar att anslutningen delas ut.
Men vettefan om jag tror att det är de.

Har du senaste versionen av mjukvaran i modemet?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: 3s IP-range

uppgraderade modemet till programvaran för 7.2 mb för ca 14 dagar sen så det borde vara det senaste men problemet kvarstår.
kollar jag i mobile connect så står det:
api 14api.11.13.01d
firmware version 11.117.04.00.24
hardware version cd33tcpu

ser ingen "hand" vi anslutningen