1

Tråd: Irland - SIM

Halloj! Min dotter skall resa till Irland på praktik och jag letar ett Pay as you go kort hos lite olika leverantörer. Det jag undrar är om någon vet vilket nät som fungerar bäst på Irland? Alltså inte mobilsurf utan bara telefoni, är det Vodafone som gäller?

Nästa problem är om man kan få tag i ett SIMkort här i Sverige? Är det Ebay som gäller?

Tips mottages gärna, har ingen rutin på detta...

/Bob the survivor  :-D

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

2

Sv: Irland - SIM

kolla holidayphone.se

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Irland - SIM

Kolla det här också: http://www.three.ie/online/shop/DeviceL … mp;p=voice

vilken operatör som är bäst, är nog svårt att säga. Det beror ju på så mycket.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Irland - SIM

jonasolof skrev:

kolla holidayphone.se


Japp har kollat och de menar att de har haft problem på just Irland så de tyckte själva att det inte var ett alternativ..

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh

5

Sv: Irland - SIM

careface skrev:

Kolla det här också: http://www.three.ie/online/shop/DeviceL … mp;p=voice

vilken operatör som är bäst, är nog svårt att säga. Det beror ju på så mycket.

Okidoki, skall kolla. Snart vet vi vilket county hon skall till då blir det kanske tydligare.
Tusen tack!!

Hon gick över gräsmattan, saftig och grön som alltid i juli.

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat./ Nalle Puh