1 Senaste redigerad av Alexander (2009-04-30 22:41:21)

Tråd: Info om olika operatörers surftak

Vettig översikt "Så mycket får du surfa:" i slutet av IDG artikeln
http://www.idg.se/2.1085/1.220253/stora … -i-surftak

Edit: Telenor verkar bäst här!

Jag är nöjd med tre.:)
Verkar däremot vara problem vid uppkoppling Tre mot Tre.:(

Tre har högt surftak + hyfsad cappningshastighet!

Har hänt att hastigheten varit lite dålig någon enstaka kväll i månaden.

Har precis nu 3 Mbps ner, 0.35 Mbps upp (med E220 puck) och däromkring brukar det ligga.:)

2

Sv: Info om olika operatörers surftak

Undrar varför Teleonor har obegränsat vid surf på dator men max 2 GB vid surf med telefon? Beror det på att de räknar med att datorn är stationär och att rörliga användare stökar till det mer i näten?

Själv använder jag strömmande radio till iphone i bilen när jag kör omkring i Belgien. Det blir ca 60 MB i timmen, mestadels över edge som har bättre täckning. Det är lustigt att konkurrensen driver upp hastigheten så mycket, det gynnar ju de fildelande storanvändarna som operatörerna säger sig ha problem med. Ställer affärsanvändare krav på hastigheter på 7 och 14 mbit/s?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Info om olika operatörers surftak

jonasolof skrev:

Undrar varför Teleonor har obegränsat vid surf på dator men max 2 GB vid surf med telefon? Beror det på att de räknar med att datorn är stationär och att rörliga användare stökar till det mer i näten?

Själv använder jag strömmande radio till iphone i bilen när jag kör omkring i Belgien. Det blir ca 60 MB i timmen, mestadels över edge som har bättre täckning. Det är lustigt att konkurrensen driver upp hastigheten så mycket, det gynnar ju de fildelande storanvändarna som operatörerna säger sig ha problem med. Ställer affärsanvändare krav på hastigheter på 7 och 14 mbit/s?

Anledningen är att det är olika abonnemang. För 199kr/mån får du obegränsad surf i telefonen också. Abonnemanget med 2GB gräns är 119kr/mån, dessutom sänker de bara hastigheten till 384kbit/s efter det. Borde räcka till några radiostreams smile