1 Senaste redigerad av careface (2013-06-25 09:40:10)

Tråd: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Jag har nu suttit i några dagar då och då, för att testa hur mycket data man kan dra ner på mitt BBB-abb utan att hastigheten blir spärrad. Hittills är jag imponerad.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71305977/Forumbilder/Mobilabredband/BBB-hastighetssparr.PNG

På grund av att någon måste fått hjärnsläpp när de översatte gränssnittet, så står det skickat, där det egentligen borde stå mottaget - och vice versa. Alltså har jag totalt under denna månad använt ca 153GB data - på ett abonnemang där det ingår 30GB. Hastigheten är fortfarande lika bra som tidigare.

Jag har abonnemanget 4G Snabbare med 30GB data, för 99kr/månad i 12 månader. Detta med 12 månaders bindningstid. Upp till 80Mbit/s.

Är det någon annan här med Bredbandsbolaget eller Telenor, för den delen, som märker av om de blir spärrade hastighetsmässigt efter den datamängd som ingår i abonnemanget.

Jag är varken spärrad på 3G eller 4G.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Jag har Telenor och har för närvarande använt 531,98GB och det enda jag märkt är att upp hastigheten har sjunkit från runt 10 till 2 mbit, vet inte vad det beror på men ned hastigheten är det inga problem med.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Har du ett abonnemang med någon spärr eller är det ett av deras fri surf?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Jag har Telenor Bredband Stor

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

5

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Det som hade en begränsning eller det utan?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

När jag skaffade abonnemanget så sa dom att det fanns en spärr, det står också i villkoren.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

7

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Du har väl ett gammalt abonnemang ..dom blev så trötta på alla klagomål så dom har 85 GB på nyare avtal och Dlink routern är helt borta ur deras sortiment ..Jag har laddat över 100 GB och märker inte av någon strypning...
Jag ska inte ha någon strypning heller enligt deras facebook sida ...det var några månader sedan dom fixa det .
Jag tror att det lönade sig att klaga...det var massor med folk som var galna över deras strypning..
Dom lär inte få många nya kunder nu med 399kr...12 GB och usb sticka...vilket skämt wink

BBB och Telenor har inte samma villkor...

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

8

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

D-LINK routern säljs nog nu ut genom Bredbandsbolaget istället smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

9

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Då slutar dom med firmware uppdateringar också antagligen sad

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

10

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

@Careface: Hur fick du upp sidan med din användning? Har förskkt hitta detta med min DWR-923 samt på BBB hemsida, utan framgång.

11

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Jag har en ZTE MF93D (mobil WiFi-router) från Bredbandsbolaget och i den finns det.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

12

Sv: Bredbandsbolaget ingen spärr?

Damn! Mycket har blivit bättre med DWR-923 men detta saknas fortfarande.

Tack för svar!

Mvh,
Joakim