1 Senaste redigerad av idgforum (2013-03-01 05:50:08)

Tråd: Olika kort till 3G och 4G hos TRE

http://ladda-upp.se/files/2013/b44654.jpg


Trodde att TRE körde 4 G för alla kort om man hade utrustning och täckning. Men provade nu att sätta i mitt 3MAX abonnemangs-kort i deras 4G router och fick bara 3 G. Testade att låsa routern till 4G men det gick inte. Tänkte att jag kunde utöka mitt 4G med 70 GB quota men får fortsätta med 80 GB (4G) och 70 GB (3G).
Säger upp mitt 3G när det går ut i Augusti och tar ett 4G, valfri operatör, eftersom 80 GB räcker inte om man vill utnyttja minst 5% av de lagliga tjänster som kommit under senare år.

2

Sv: Olika kort till 3G och 4G hos TRE

I vissa fall har det blivit stopp i uppgraderingen av kundernas bredband, detta brukar kunna lösas genom en ändring i abonnemanget genom kundtjänst eller ett nytt simkort.

Generellt sett ska inget behövas, men som sagt har det krånglat till sig för vissa kunder iom uppgraderingen.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Olika kort till 3G och 4G hos TRE

Så det ska funka?

4

Sv: Olika kort till 3G och 4G hos TRE

Ja det finns ingen begränsning från 3s sida utan det är då om det fastnat något i ändringen de genomförde i systemet eller om det blivit något knas med simkortet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5 Senaste redigerad av idgforum (2013-12-31 14:57:36)

Sv: Olika kort till 3G och 4G hos TRE

careface skrev:

Ja det finns ingen begränsning från 3s sida utan det är då om det fastnat något i ändringen de genomförde i systemet eller om det blivit något knas med simkortet.

Har, sedan jag skrev mitt första inlägg,varit i kontakt med TRE flertal gånger men fortfarande inget 4G på mitt andra kort. Jag hat till och med bytt SIM-kort. Jag har nu sagt upp 3G abonnemanget till sista Augusti när bindningstiden går ut. Får väll försöka hålla datan inom 80 GB men det är svårt med alla nya Internet-tjänster som finns.

http://s26.postimg.org/eorfoktah/Zlatan_Family.jpg