1

Tråd: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

Dum som jag är så uppdaterade jag mitt modem med ny programvara från Huaweis hemsida eftersom modemetinstallationen strulade med flash 10 programvaran, vid detta tillfälle visste jag inte att det fanns ett enkelt program som löste detta. Nu vill jag byta tillbaka programvaran på modemet eftersom mobile partner inte lyckas koppla upp till 3, har 3connect filerna som behövs på datorn men lyckas inte kopiera över dom eftersom det är en image fil på modemet. har läst runt o jagat efter lösningar men ger upp nu o bryter stoltheten o ber om hjälp istället. detta borde jag ha gjort redan innan o då hade jag inte varit i skiten nu, menmen nu är nu o jag skulle vara tacksam om någon kunde tipsa mig hur jag ska gå tillväga.

modem: huawei e220
operatör: 3
OS: vista

2

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

Du kan ladda ner filerna från tre's sida firmware/dashboard.
Det är inga problem att installera fram och tillbaka.

Men varför de inte funkar för dig är kanske för att du inte ställt in APN adressen i mobile parnet.
Du får gå och göra en profil och ställa in det bara så borde det funka.

Ställa in bredband.tre.se som apn adress.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

Har samma problem men

Du kan ladda ner filerna från tre's sida firmware/dashboard.

Det hittar jag inte !

Kan du länka ?

Mvh

4 Senaste redigerad av BOAN (2009-03-16 17:01:04)

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

Testa med denna sida:

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=27984

Välj "Uppgradera ditt modem till 7,2 Mbit/s" och följ instruktionerna

5

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

tack för svar andreas och BOAN. men jag hittar inte sidan. den BOAN länkar är till mac och inte windows.

6

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

Hittade äntligen sidan och har lyckats att uppgradera. Men fortfarande problem. Jag hade glömt att ta ut simkortet då jag uppgraderade första gången och nu har jag kommit fram till att problemet sitter där, eftersom jag har testat mig fram med två st olika modem och kort. Någon som har en lösning?

7

Sv: HJÄLP! Byta tillbaka programvara på huawei e220

jacobj skrev:

tack för svar andreas och BOAN. men jag hittar inte sidan. den BOAN länkar är till mac och inte windows.

Den som söker, den letar...men utan klara ögon finner man inget  lol