1

Tråd: Nokia 920 och batteritid

Igår före jag knoppade så hade jag telen på laddning, 100%.
Tog ur laddningen och lät wifi och 4g vara igång för att se hur länge den kan leva.
På morgonen när jag vaknade så var telefonen död, den hade sugit ut hela batteriet på under 7 timmar "idle".

Resterande inställningar var standard som att NFC var igång.

Upplever ni samma sak? Hört att batteritiden skall bli bättre efter ett antal laddningar men det lär inte hjälpa i detta fall.

Har ni stängd av alla tjänster som NFC, GPS, WIFI, och har batterisparfunktionen igång så inga appar kan köra datatrafik när skärmen är avstäng, skärmstyrka på lägsta nivå.
Men jag låter 4G ligga igång.

Får se hur länge nallen kommer leva inatt.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

2

Sv: Nokia 920 och batteritid

Min håller fortfarande laddning ett dygn. Jag använder den enbart för field test mätningar. Hade hört att den har bra kamera så jag använde den för att ta bilder på en studentmottagning. Absurt översoftade och dålig motljushantering när man tittar på bilderna i PC via USB-kabel.  Dumpade alla bilderna. Skitkamera. Min gamla iphone 3GS är bättre. Står mycket på nätet om picture blur och dassig färgåtergivning. Aktar mig för att uppgradera fw eftersom jag inte har fått bekräftat att field test med ##3282 call kvarstår

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Nokia 920 och batteritid

Efter att jag ströp alla funktioner så kan jag säga att betteritiden har blivit ljusår bättre.
Första natten 100% blev 0% under 7 timmar.
Andra natten 75% blev 73% under 7 timmar.
Så 100% motsvarar 2% dagen efter med andra inställningar.


EDIT: Field testen fungerar på min telefon och den skall ha senaste version
OS rev nr: 8.0.10211.204
För inbyggt programvara: 1232.5957.1308.0002
Men har läst på XDA developers att field test saknas i senaste rom, kan vara olika roms mellan olika länder också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!