1 Senaste redigerad av careface (2013-05-03 07:30:04)

Tråd: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

Vi börjar med detta, du får 50 GB gratis surf i 7 dagar: http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/gratissurf/
iPhone 4 8GB - 98kr/månad http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/for … -iPhone-4/

Mer kommer säkert!

Följ med Filip och Fredrik på en genomgång, år för år från 2003 till 2013!
http://www.tre.se/10

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

massa myrskrift,
fyller 10år, men det gäller 7dagar ? logiskt fel

räkna med att bli sms,epost och brevbombade med reklam !
pga:
Jag samtycker till att 3 skickar information till mig via e-mail, sms och på liknande sätt.

-_------------------------------------
Nu kan du surfa gratis i maxfart.
3 firar 10 år och bjuder dig därför på gratis surf* i maxfart.
SIM-kortet beställer du kostnadsfritt på tre.se och sedan kan du testa vårt nät helt gratis i sju dagar.
Sätt in SIM-kortet i din surfplatta och upplev surf som den borde vara.

finstilta på sidan:
*SIM-kortet är laddat med 50GB surf i maxfart och fungerar i 7 dagar från att det aktiveras, dock längst t o m den 30 juni 2013. Hastigheten kan begränsas beroende på vilken hårdvara du använder.

Observera att SIM-kortet endast är för att testa vår surf, och inte går att ringa eller SMSa med. Om din hårdvara är operatörslåst behöver du kontakta din operatör för att se om du kan låsa upp den. För vissa enheter måste du också manuellt ange APN: bredband.tre.se. Texten på SIM-kortet är förtryckt och något du kan bortse från. För övriga frågor kontakta 3Kundservice: 0771 - 735 300. Gäller så långt lagret räcker.

3

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/gratissurf/

Undrar om detta har och göra med att deras bredband kontantkort håller på att gå ut och att de då vill bli av med dem?
Reagerade lite på texten, särskilt det sista:

*SIM-kortet är laddat med 50GB surf i maxfart och fungerar i 7 dagar från att det aktiveras, dock längst t o m den 30 juni 2013. Hastigheten kan begränsas beroende på vilken hårdvara du använder.
Observera att SIM-kortet endast är för att testa vår surf, och inte går att ringa eller SMSa med. Om din hårdvara är operatörslåst behöver du kontakta din operatör för att se om du kan låsa upp den. För vissa enheter måste du också manuellt ange APN: bredband.tre.se. Texten på SIM-kortet är förtryckt och något du kan bortse från. För övriga frågor kontakta 3Kundservice: 0771 - 735 300. Gäller så långt lagret räcker.

.

4

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

Simkorten går ju inte ut, de gäller hur länge som helst i sig. Det är först om man av någon anledning registrerat ett med ett utgångsdatum. Om man vill går det att aktivera igen i systemet.

Anledning till sista aktiveringsdag är för att det inte ska gå att hämta ut flera simkort och på så sätt använda dem en tid framöver som ersättning för sitt vanliga bredband eller som ersättning för bredband kontant hur länge som helst.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

Oj detta måste jag prova smile

Måste man installera program eller de öppnas direkt i webbläsaren som deras kontantkort?

6

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

Otto3 skrev:

Oj detta måste jag prova smile

Måste man installera program eller de öppnas direkt i webbläsaren som deras kontantkort?

Beror på vilket modem du har!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

7

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

jag beställde hem ett gratis sim från 3 som jag först satte i mitt e392 för att testa lite jag fick faktiskt kontakt med en lte800 mast utan att använda externa antenner trots att jag ligger ca 5km utanför 4g gränsen på 3:s täckningskarta jag fick dock ingen stabil uppkoppling. men nu har jag satt i simet min avm 6840lte och använder då mina poynting. och trots att jag nu inte riktat in antennerna på 3:s lte800 mast och har därmed mycket sämre signal än jag har med telenors lte900 så har jag mer än dubbelt så hög hastighet. jag har än så länge inte hittat någon av 3:s lte2600 master att testa mot.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

8

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

metallicaman_no1 skrev:

jag beställde hem ett gratis sim från 3 som jag först satte i mitt e392 för att testa lite jag fick faktiskt kontakt med en lte800 mast utan att använda externa antenner trots att jag ligger ca 5km utanför 4g gränsen på 3:s täckningskarta jag fick dock ingen stabil uppkoppling. men nu har jag satt i simet min avm 6840lte och använder då mina poynting. och trots att jag nu inte riktat in antennerna på 3:s lte800 mast och har därmed mycket sämre signal än jag har med telenors lte900 så har jag mer än dubbelt så hög hastighet. jag har än så länge inte hittat någon av 3:s lte2600 master att testa mot.

Om du bor ut emot Björklinge-hållet sett från Uppsala så ska det inte finnas någon officiellt öppnad 2600MHz mast där enligt de jag haft kontakt med. Men de sa att det kan finnas någon - men inte med säkerhet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

9

Sv: 3 Fyller 10 - nya erbjudanden!

careface skrev:
metallicaman_no1 skrev:

jag beställde hem ett gratis sim från 3 som jag först satte i mitt e392 för att testa lite jag fick faktiskt kontakt med en lte800 mast utan att använda externa antenner trots att jag ligger ca 5km utanför 4g gränsen på 3:s täckningskarta jag fick dock ingen stabil uppkoppling. men nu har jag satt i simet min avm 6840lte och använder då mina poynting. och trots att jag nu inte riktat in antennerna på 3:s lte800 mast och har därmed mycket sämre signal än jag har med telenors lte900 så har jag mer än dubbelt så hög hastighet. jag har än så länge inte hittat någon av 3:s lte2600 master att testa mot.

Om du bor ut emot Björklinge-hållet sett från Uppsala så ska det inte finnas någon officiellt öppnad 2600MHz mast där enligt de jag haft kontakt med. Men de sa att det kan finnas någon - men inte med säkerhet.

nej jag bor inte åt det hållet jag bor i börje och mitt mellan en mast som står vid bälinge och den andra vid ramstalund och då ca 5km utanför båda masternas täckningsområden enligt täckningskartan. samtliga av 3:s lte celler jag hittat efter en åktur på den sidan av stan har varit lte800 så det kan nog stämma att det bara finns det än så länge.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas