26

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Kanske samma sjuka som Huawei B593 har, stäng av allt vad UPnP (Universal Plug And Play) heter och lås den till ett frekvensband (ex. 4G 900 MHz). Efter jag gjort det har routern varit "rock solid" inga problem alls. Före var den ungefär som du beskriver.

27

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Min dwr är väldigt stabil har version 1.3.8.37 har aldrig haft några hängningar. Har dock testat dlinks versioner då hade jag problem med sip. Enl telenor var det pga de andra versionerna inte anpassade för telenors sip.

Dock har jag en router efter för wifi som är i bryggatläge. Dvs dhcp m.m sköts av dwr.

BBB fiber 100/100.
Telenor 4G "fri surf" (200GB), Antennenwerk 17dBi Lte2600 antenn. 30-45 mbit ner 12-15 mbit upp.

28

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Jag kör med samma version...funkar perfekt http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/a049.gif

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

29

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Kör version 1.4.10.37 och det fungerar klockrent.

30

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Tack Bengt_h: har nu låst den till ett frekvensband (4G, 900 MHz) och det har blivit, det lilla jag har testat, bättre.

Tonbank: Tyvärr förstår jag inte sip och dwr... och vad du menar med: "Dock har jag en router efter för wifi som är i bryggatläge. Dvs dhcp m.m sköts av dwr." 

Hur ser jag vilken version jag har av D-link DWR923/4G?

31

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Den 20 juni sade de i telenorbutik att de slutat sälja dwr923. Skälet angavs vara att telenors när snartt kommer att vara överlastat och då vill de inte ha in nya kuner som blir missnöjda. Dock säljer väl BBB sama router och belastar samma nät. Men då blir kunderna missnöjda med BBB och inte telenor....

Fast jag tror verkliga skälet är att 923 är för trasslig och att msn vill hs in något nytt,

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

32

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

verkar som dom som har flera master med mottagning ibland som har störst problem eller?
jag har bara en mast och jag tror den inte är så belastad (ute i skogen) jag har aldrig några problem
med den ......

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

33

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Greenfish ...man ska inte spela spel med mobilt bredband ...det är bara så wink
det brukar bli problem .,,har du haft adsl innan så kanske det funkade bättre ?

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G

34

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

Jag spela med mobilt bredband då det är mitt enda internet alternativ.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

35

Sv: väldigt frustrerad över DWR923/4G ständiga problem

[Mr.T] skrev:

Jag spela med mobilt bredband då det är mitt enda internet alternativ.

funkar nog bra med 4g och bra ping ....om man har en mast som inte är så belastad....skulle säkert funka
bra med spel för mig...bara det att jag är väldigt ointresserad av spel ..jag är för gammal wink

Telenor 4G D-Link DWR-923 och Huawei E3276
Xperia tablet Z Tre 4G