101

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Hej!
Fick precis mitt joors, men hade såklart missat att det inte går att använda tillsammans med en 3g router. Gjorde en egen lösning istället dessutom slipper man reklamen på alla klienter som är anslutna till routern
Det som behövs:
En dator med nätverkskort
3g modem och joors sim-kort
ett Hotspot-program för windows/PC Tex Connectify http://www.connectify.me/ (pro versionen finns att tillgå på ställen ni brukar hitta program, filmer m.m)
En vanlig router för adslmodem/lan

*stoppa in erat modem med sim-kort till en dator, vilket skit som helst duger bara det finns nätverkskort
*ladda ner och starta joors
*ladda ner och installera Connectify eller liknande prog. Välj joors som källan du vill dela och dela till datorns trådbundna nätverkskort.
*anslut en kabel mellan datorn med joors till din routers WAN-port (ofta den port av 5 som har en annan färg än de andra portarna.)
*Logga in på ditt trådlösa nätverk på routern precis som vanligt med dina telefon eller andra datorer

I stugan blir setup:en enligt följande. en gammal dell laptop som alltid är igång agerar server för joors och ansluten till min TP-link MR3420 router. därefter ansluter alla wifi-enheter till routern

Lycka till!!

PS: detta går också att göra genom att välja att dela joors till din dators trådlösa nätverkskort och då behövs ingen router för att den bärbara agerar då hotspot, precis som dagens mobiler gör. Anledningen för att ha en router är att få bättre räckvidd/prestanda på det trådlösa.

Tags [joors][router][gratis bredband][reklamfritt][hotspot]

102

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Hur lång leveranstid är det på enbart simkortet ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

103

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Stortommy skrev:

Hur lång leveranstid är det på enbart simkortet ?


Hej!
Vanligtvis är leveranstiden på simkort mellan 2-3 dagar.

Truly Joors!

104

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

kommer den direkt i brevlådan eller kommer det en avi så man måste hämta ut den ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

105

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Stortommy skrev:

kommer den direkt i brevlådan eller kommer det en avi så man måste hämta ut den ?

Hej igen!

Är det bara ett simkort så kommer det direkt till brevlådan.

Sincerely Joors!

106

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

schween87 skrev:

Hej!
Fick precis mitt joors, men hade såklart missat att det inte går att använda tillsammans med en 3g router. Gjorde en egen lösning istället dessutom slipper man reklamen på alla klienter som är anslutna till routern
....

Det första som slog mig var att schween87 uppmanar folk att leta reda på upphovsrättsskyddade program illegalt. Är folk så snåla att de inte kan lägga ut 300 kr på ett väldigt användbart program som Connectify. Jag har köpt och använder programmet själv som både ensam hotspot, trådlös reapeter från mitt trådlösa och köra Idisplay. Vill gärna att utvecklarna får in mer pengar så de kan fortsätta utveckla programmet http://www.connectify.me/.

Om alla kringgick reklamen, hur länge tror ni Joors kan bedriva affärsverksamhet? Det var det andra som slog mig.

107 Senaste redigerad av Stortommy (2012-07-17 21:47:10)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Beställde och betalade den 16 juli på morgonen


dagen  efter 17 juli på morgonen fick jag ett mail :


Hej Tommy Eriksson!

Din beställning är nu på väg till dig enligt angiven leveransadress.

Ordernummer: 485
Normalt tar det mellan 2-3 arbetsdagar.
Vi hoppas att du/ni blir nöjda med er beställning. Joors to Keep!


När jag kommer hem från jobbet  så ligger brevet redan i brevlådan   Det är fan bra och snabb leverans smile

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

108

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

jaha  joors programvara vill inte hitta simkortet  provat  med flera olika modem   ,   andra mobile connect hittar joors  utan problem


tips ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

109

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

joors programvara vill inte hitta modem och sim   dock hittas den av tele2 mobile partner utan problem

då kan man utesluta modem & sim


någon som har en äldre version av joors mjukvara ?

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

110 Senaste redigerad av Otto3 (2013-05-07 09:17:20)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Jag har provat Joors nu några månader de funkar ju alldeles utmärkt
Enda negativa e att det bara e 2gig i månaden men jag tänkte skaffa ett till i ens släktings namn sen e jag helnöjd big_smile

När jag behöver ladda ner saker eller titta på svt play då har jag ett 3 kontant kort 299kr 30dagar så får man ladda ner 100gig smile

Obs om man inte köper modem av joors   se till att modemet e upplåst annars kan du inte använda de