1

Tråd: BBB Stryper nedladdningsbudget

Hej på er,

jag har sen snart 1 år tillbaka haft BBB´s 4G abonnemang men den horribla leksaksroutern DWR-923.
Jag har väl spenderat mer tid åt att få den att funka än vad jag faktiskt haft nytta av den men vad gör man inte när ens lägenhet saknar all annan form av internetuppkopplingsmöjlighet och avtalen med BBB är svårare att ta sig ur än baltic inkassos förhörsrum.

Det som däremot får mig att skriva av mig här nu är att jag gick in på BBB´s hemsida, för att som i vanlig ordning kolla om de släppt en ny hårdvara jag kan kräva istället för den skiten jag har, och fick då se till min förvåning ett nytt sorts 4G Abonnemang.

Bredband 4G +Plus !

Vadan detta tänkte jag, vad är det här  för nått?
Jo det visar sig att Bredband 4G +Plus är något så förnämt som ett abonnemang som tillåter mig att ladda ned hela(!) 85GB i månaden innan de stryper min lina...vänta här nu...

När jag köpte mitt abonnemang var det obegränsat, sen under hösten blev det låst till 100GB i månaden...nu menar de alltså att det senaste häftigaste och dyraste abonnmanget de har är strypt vid 85GB.

Vad betyder det för det "vanliga" 4G abonnemanget då?
Jo, det är numera begränsat till 40GB per månad...

Jag ringer i ilska upp BBB och frågar vilket abonnemang jag har och får veta att det jag har, som förut hette 4G MAX nu är 4G "vanlig" dvs jag har gått från obegränsad surf till 100GB till 40GB på mindre än 1 år!

Och ingen har direkt ringt och berättat det här heller...vad fan är det frågan om?

Nån där ute som märkt samma sak eller som varit i kontakt med BBB om det här?

/Christian

2

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

det kallas fint för smyghöjning av priserna, samma pris men mindre av varan.
typ som när det är 350gram nötter i påsen istället för 400gram det var tidigare - kolla matvarubutiken, dyker upp ideligen på maten där. ingen protesterar där :-)  så varför inte köra samma på internet abg...

"nu ännugodare lasagn, nytt recept, snabbare tillagningstid" men det är några hundra gram mindre i nya lådan. samt lite häst ev då den inte görs i sverige längre....

tele2 gjort samma sak, obegränsat som blev begränsat, sedan kom ett nytt abg som var obegränsat för 50:- mer.. sedan blev även det begränsat sedan igenett nytt abg med angiven gräns för 50:- mer osv osv...

4G med 100mbit = månadstrafiken är slutpå tre timmar om man tankar vad det går med full fart.
en snabb beräkning baklänges,
dela månadstrafiken med antal dagar, sedan med antal timmar och sedan med antal minuter och sist med antal sekunder,
nu har man ÄKTA hastigheten på 4G, och trummvirvel..... modem hastighet !

muhahaha

3

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

Du behåller ditt abonnemang tills din bindningstid går ut eller du gör någon ändring, eftersom det anses vara en väsentlig ändring att sänka datatrafiken så pass mycket så borde du fått information om det.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

Verkar som att dom har tagit bort vilkåren för 4G Bredband om man loggar in på hemsidan och kollar under "Mina tjänster" :

Bredband
Här ser du vilket bredband du har.
Du har idag Bredband 80 4G

Om man sen klickar på länken "Läs mer om bredband" händer detta :

Hoppsan!
Ett fel har inträffat. Prova gärna igen senare. Om felet kvarstår, kontakta kundservice.

Undrar om dom håller på att uppdatera vilkåren fortfarande....

5 Senaste redigerad av joabor (2013-04-30 11:34:55)

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

Är ni säkra på att det är sämre? enligt min senaste kontakt med BBB (typ 2 veckor sedan) fick jag följande information. Om jag förlänger mitt 4G abonnemang med löpande bindningstid (3 månaders uppsägning) innan min fasta bindningstid löper ut, i detta fall är det 30/6 så får jag följande vilkor: 200GB/mån 3mbit lägsta hastighet till det facila priset av 349SEK/mån. Har inte fått det skriftlig dock:) men personen i fråga verkade ha en ganska bra koll.

6

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

och får provition på det dom säljer...
"You bettet record and save that call" samt alla skriftliga villkor dom hänvisar till, kräv samtliga ! via tex epost. spara allt så det håller vid en ev domstolsförhandling !

7

Sv: BBB Stryper nedladdningsbudget

Som G-Man säger, se till att spela in samtalet och få alla villkor på ett papper eller via mail.

Sen tror jag inte på det så mycket att du skulle kunna binda om dig med tre månaders uppsägningstid, då det är det som standard. Skillnaden är väl bara att du går med på att få tre månaders uppsägningstid - sen kan de ändra villkoren när de vill. Alltså blir det ungefär som det att ditt avtal löper på.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776