1

Tråd: E220 krånglar

Hej!

Har haft det här 3kortet i över ett år. Har haft en ganska hyffsad connection ändå, (150-500 ms i wow), men nu har det börja krånga otroligt mycket. Ibland kan jag spela spel, surfa etc, utan problem. Men ibland så får jag ovanligt mycket disconnections, och ibland slutar bara min connection att funka så att jag måste starta om 3connect. Tänkte ringa kundservice imorn. Fick i julas en varning på att jag laddade ner för mkt, så därför slutade jag ladda ner, för att få behålla min hastighet så att jag åtminstone kan spela online spel.  För de senaste 2 månaderna har jag 200 mb ingående...

Har prövat att ominstallera, och byta till tre.bredband, och tvärtom etc. Men det blir inte bättre. Windows vista har inte heller gjort det bättre när jag ska ominstallera.

2

Sv: E220 krånglar

Testat denna APN, data.tre.se ?
Kanske värt att testa uppgradera till senaste firmware och dashboard ifall du inte gjort de.
Alternativ är att byta dashboard också, till huawei's egna.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: E220 krånglar

Tack för det snabba svaret. Asso i 3connect får man uppdateringsförfrågning, och allt det har jag updaterat. Som den nybörjare jag är på det här med 3kort, så vet jag inte riktigt vad du menar. Kollade igenom lite här på forumet och hittade ngnting om updatering med huwaei's egna, men den verkar inte hitta modemet när jag försökte installera. Ska testa data.tre.se också. Just nu använder jag mig av vistas egna connect men vill gärna reda ut allting.

4

Sv: E220 krånglar

Spelar det ngn roll om jag har 3connect eller mobile connect föresten? Updaterade dashboard och fick mobile connect nu.

5

Sv: E220 krånglar

Nej de gör inget, kan vara bättre för dig.

Du kan bli tvungen att mata in APN adressen bara,

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6

Sv: E220 krånglar

Japp det gjorde jag! Ska pröva lite nu. Än så länge har det inte blivit några disconnects. Tack så mycket för hjälpen!

7

Sv: E220 krånglar

Så trevligt att det är up and running!

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8 Senaste redigerad av Proyeahyeah (2009-02-06 17:51:08)

Sv: E220 krånglar

Jag har faktiskt samma problem. Men jag förstår inte APN delen, vart hittar jag den?

9

Sv: E220 krånglar

Starta Mobile Connect.
Network Connections settings
Kryssa i static under APN.
Skriv in bredband.tre.se eller data.tre.se

10

Sv: E220 krånglar

Jag använder 3Connect, det verkar inte finnas där. Vart kan jag hitta programvaran Mobile Connect?

11

Sv: E220 krånglar

Proyeahyeah skrev:

Jag använder 3Connect, det verkar inte finnas där. Vart kan jag hitta programvaran Mobile Connect?

Ändra APN i 3Connect:

Gå in på 3Connect
Tryck på Inställningar
Tryck på Avancerade Inställningar
Tryck på Anslutningar
Markera 3Sverige 3G
Tryck på Egenskaper
Tryck på Fliken Allmänt
Tryck på Egenskaper
Sedan står det Namn på åtkomstpunkt och där anger du vilken APN du vill ha.

Peace of cake!