1

Tråd: Operatörerna eniga: Priset på mobilt bredband ska upp

ajdå

http://www.idg.se/2.1085/1.213696/opera … dium=email

2

Sv: Operatörerna eniga: Priset på mobilt bredband ska upp

Kan tänka mig att de kan gå upp en hundring.
Men inte riktigt samma sak längre då det inte är fritt i huvud taget.
Tele2 och Telia har sin 5GB/ månaden kvot vilket får ses som ett extremt.
Tre och Telenor har 20GB om jag inte miss minner mig? Vilket är kanske lite för den som använder sitt mobila bredband dagligen som primär lina.

Skall de höja priserna så får de nog lyfta taken också, dvs erbjuda nya abb med andra kvoter.

Sen är det ett skämt att de säger att de är för dyrt att erbjuda kunderna mobilt bredband till kunder till de priserna som de har idag.

Under 2008 ökade Telia antalet kunder med 135 procent och samtidigt steg intäkterna med 60 procent.

För  mobiloperatören Tre sjönk genomsnittsintäkten per kund och månad till 379 kronor under 2008, jämfört med 431 kronor 2007.

Det handlar fortfarande om intäkter och inte förluster.
Om det nu är överens, hur kan Tre och Telenor ebjuda 20GB gräns och Telia och Tele2 enbart 5GB?
Det är ju trotts allt 4gg så mycket.
Då borde Telia och Tele2 kunna kapa kostnaden med samma mängd.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Operatörerna eniga: Priset på mobilt bredband ska upp

Kanske kan innebära större möjlighet till lönsamhet för CDMA450 om de inte behöver tävla så hårt med stora operatörer som bjuder under varandra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Operatörerna eniga: Priset på mobilt bredband ska upp

samma sak som för några år sen.
När alla ringde upp operatörerna.
att det inte gick ha så låga priser på mobiltelefoni och då kostade det mellan 1-2kr.
idag kan dom erbjuda ner till 9öre per minut.

Så allt sånt här är bara rent skitsnack som allt annat bara för dom vill höja priserna
och håva in så mycket penga som möjligt medans det går.