1 Senaste redigerad av Bennybåge (2012-09-12 18:37:39)

Tråd: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Hej!

Har kört med 3GN routern i två år nu ihop med ett 3G modem från 3. (även routern kommer från 3)
Uppgraderade nu efter två år mina abonnemang och fick nu 4G istället. Men, när jag testar
det i routern fungerar det inge vidare.
Först körde jag det i datorn för att se hur bra signal jag hade och
testade lite med bredbands kollen. Sen satte jag in det i min router, men de ville sig inte. Kom då på
att jag behöver ju uppdatera firmwaren, så jag gick in på 3s hemsida och hämtade den (måste ta deras
då Dovado routern tydligen är låst till endast deras firmware uppdateringar). Efter uppdaterat till senaste,
så kopplar routern upp, men kopplar ner direkt, sen upp igen, ifrån, upp osv osv.
Däremot lyser lampan hela tiden grönt (alltså man ser inte på modemet att den kopplat ner).

Någon annan som kör 3GN ihop med ZTE MF880?
Som sagt, i datorn funkar det fin fint, och det är det jag använder just nu.

/Benny

2

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

står det på dovados webb att den skall stödja det modemet i 3gn?

om du använder rescue funktionen i exe uppdateraren så skall vanliga fw till routern funka, om det är problemet.

3

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Ja, det står att den skall stödja fr.o.m. senaste versionen, som är den som även ligger på 3s hemsida. 5.0.16 tror jag det var

Rescue funktionen?? Förklara gärna smile

4

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

nä, läs om exe filen så blir det uppenbart. wink
återställer routern till factory ... inget branding mer.

5

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Aha..  ok smile
Tack! Borde dock inte göra någon skillnad, då det också är version 5.0.16

6

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

men anger dovado att det skall funka med eol produkten 3gn?

7 Senaste redigerad av Bennybåge (2012-09-12 21:08:06)

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Nja, ser ingen sådan skillnade på deras sida. Där står bara under Support, och sen Modems, så står det att MF880 funkar på version 5.0.16. Däremot förstår jag inte sista kolumnen, "4G/LTE Band Lock"??

PS. Tack för att du försöker hjälpa mig smile

8

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

bandlock är för val av tex 2600 el 900 mhz dvs 30 el 80Mbit/s på 4G tex.

det du kan göra är att göra reset av routern(brytaren på baksidan) och ställa in routern igen och prova.
annars får du kontakta doovado direkt via deras webbsida eller facebook då dom ej lämnar support via forumet mer.

9

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Ok. Får testa ikväll. Tackar så länge!

10

Sv: 3GN ihop med tres 4G modem ZTE MF880?

Hej!

Jag tar upp denna gamla tråd då jag inte har hittat någon lösning själv

Har samma problem med mitt nya ZTE MF880 modem och min dovado 3gn router.
Har en olåst version av 3gn och den senaste firmwaren (5.0.16.), men det är samma symtom.
Den kopplar upp, och det går nästan att få fram en hel webbsida, men sen kopplar den ned igen, och så håller den på så.

Har testat lite med och stänga av wifin om den störde ut 4g/3g signalen men det verkar inte vara någon skillnad.

Någon som har någon bra lösning?