1

Tråd: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Litten länk:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … -go-182392

:-)
The cat is out so

Finns på dovados webb också, men är svår länkad pga skript sida.

2

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Känns som en intressant liten sak, jag blir dock lite tveksam till batteritiden eftersom USB-modem har en tendens att dra en hel del ström - speciellt den nya 4G-modemen. Den ska ju ha ett 2100MAh batteri - medans Huawei E589 (om jag inte har fel) har ett 3000MAh batteri.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Jag för min del hadde helre sett en ny 4gr med smartusb stöd, en biffad doma typ.

Funktionen i GO finns redan i min mobil, och det funkar ypperligt med tether. ..http://www.android.com/tether#wifi

4

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

900 spänn verkar rätt så saftigt pris

5

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

G-Man skrev:

Jag för min del hadde helre sett en ny 4gr med smartusb stöd, en biffad doma typ.

Funktionen i GO finns redan i min mobil, och det funkar ypperligt med tether. ..http://www.android.com/tether#wifi

Det borde inte vara lång tid kvar tills en ny 4GR-ersättare kommer. Den utgår nämligen från fler och fler återförsäljare har jag märkt. Tyvärr kommer en ny ersättare säkert bli väldigt dyr också - men man får hoppas att den har något nytt utöver att den kan bryta strömmen till USB-portarna smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Att bryta strömmen är väll minikrav nu förtiden ;-)
Jag saknar iaf det.
Osv...

Om man skall använda tellstick, nas, gps, 3/4G modem blir det mycket usb prylar i den lilla usb porten.

5GHz wifi
Wifi AC
Rp-sma kontakter
Usb v3.0
Dubbla modem/lastbalansering
Osv
Skulle man kunna addera.
Sedan är frågan om alla är villiga att betala top dollar för det. Jag är främst ute efter snabbt och stabilt nät, där passar strömbrytningen till modemet, tyvärr bryts allt även hela routern, wifi å allt så vissa tex upnp enheter tappar/hamnar i osynk med öppna portar eller tappar wifi anslutningen och kopplar ej upp sig igen och routern pekar dns mot routern och dovadon utför dns poison med detta... klart irreterande.

7

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Ja, man får hoppas att det kommer något nytt riktigt trevligt som faktiskt skulle kunna ersätta en annan router på ett riktigt bra sätt. Tyvärr tycker jag att Dovadon inte alls presterar riktigt lika bra som t.ex en TP-Link TL-WR1043ND som är billigare och för mig känns det som att de behöver erbjuda något riktigt stabilt hemma-paket.

Vad jag vill se är;
-Högre throughput WAN-LAN och USB-LAN
-5GHz WiFi
-Löstagbara WiFi-antenner
-Automatisk omstart en viss tid varje dygn

Vad som skulle vara kul att se
-Större mellanrum mellan USB-portarna
-Möjlighet till två USB-modem med olika operatörer för fail-over till ett annat modem istället för endast WAN.
-Tre antenner för bättre WiFi

Men snart kanske något sådant kommer!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

8

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Och jag vill ha bättre signaldata, RSRP och RSRQ och SINR angivet. Dessutom Global cell ID, Physical Cell Identity (PCI), radio channel (EARFCN) och gärna även bandbredd och CQI-nivå.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

9

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

Tycker GO mer ser ut som en ersättare till tiny.

10

Sv: Dovado GO - ny router från Dovado. En Tiny med batteri osv

G-Man skrev:

Litten länk:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/ … -go-182392

:-)
The cat is out so

Finns på dovados webb också, men är svår länkad pga skript sida.


Tråkigt att de inte använder sig av micro-usb för driv / laddning.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.