1

Tråd: Äntligen!

Ett företag som ger en billig datatrafik i utlandet:

www.foggmobile.com


Ska beställa ett SIM-kort och testa det i E589.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2

Sv: Äntligen!

Är du utomlands då?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3 Senaste redigerad av Discover (2013-03-01 21:18:12)

Sv: Äntligen!

Ibland, det fungerar ju även i Sverige...

Hoppas de lägger till Finland snart, skulle vara skönt när man åker med Viking, Birka & Tallinksilja att kunna surfa på mobilnäten istället för över satellitinternet...

För övrigt så har jag läst att Viking Grace använder 3G & 4G istället för satellit när det gäller internetuppkoppling till passagerarna.


Åter till Foggmobile, tänkte beställa gratisalternativet.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4 Senaste redigerad av careface (2013-03-01 21:50:59)

Sv: Äntligen!

Jag har anmält mig tidigare, beställde idag ett simkort och borde få det snart.

Någon som vet om de har roaming-avtal med alla operatörer i de berörda länderna eller enbart någon? I Danmark kan jag ju använda mitt 3Bredband - men i England skulle ju då Fogg kunna vara ett bra alternativ. Här i Sverige har jag ju tillgång till 3, Telia och Telenor så här har jag ju tillgång till alla nät. Men Fogg skulle ju kunna vara ett bra alternativ om man t.ex är kund hos Telenor och de inte har täckning i sin sommarstuga, om Fogg då har avtal med alla operatörer så skulle ju t.ex Telia kunna och täckning vilket gör att man då kan använda nätet ändå.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: Äntligen!

Har också funderat på hur det fungerar vid val av nät...

Senast jag var i London så kostade ett paket med modem & kontantkort ca 20 pund och då ingick 2 GB har jag för mig,
en ganska dålig deal.


Detta är ju helt klart bättre, 10 GB för 99 kr!

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6

Sv: Äntligen!

Det är en månadskostnad på 149 kronor. Ett datapaket om 10 GB ingår, innebär det 10 GB i månaden? Hur korta abb kan man ha? Det står inget om bindningstid och uppsägningstid.

Ska vägas mot prepaid som Holidayphone som funkar bra. Men om fler länder täcks så kan det bli bra med ett SIM som går att använda i flera länder i Europa. Men jag tror inte att de får avtal på 10 GB i månaden i länder som Tyskland och Frankrike på den här prisnivån. Hoppas jag har fel.

För Brysselpendlare vore det bra med täckning i Belgien.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7 Senaste redigerad av Discover (2013-03-01 23:03:36)

Sv: Äntligen!

Ska tydligen inte vara nå problem att använda t.ex E589 med tanke på texten:

http://foggmobile.com/faq/how-it-works/

Enligt hemsidan så är det 10 GB / månad.


Som jag fattat det så är det 10 GB för 99 k (special just nu) och ingen bindningstid,
tydligen sätter man in pengar varje månad.

http://forumbilder.se/CDKNB/fogg.jpg

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: Äntligen!

Jag anmälde intresse direkt. Det behövs minsann gränsöverskridande kort. Jag är trött på att pilla med SIM-korten på färjan - dessutom är det litet farligt för apparaterna med en massa byten.

Jag har inte testat Viking Grace än men snart ... Troligen fungerar det bra i början innan folk börjar strömma en massa video.

Även om Fogg inte lyckas så är det en förbaskat bra början.

9

Sv: Äntligen!

Det var en besvikelse att Finland inte är med på listan och tydligen inte kommer med heller i år. Suck. Man får hoppas att Viking Grace inte blir en besvikelse också ...

10 Senaste redigerad av careface (2013-03-05 08:25:27)

Sv: Äntligen!

Fogg använder sig utav 3 i Sverige, Danmark och England!

Jag skulle tro att de kommer använda 3 i de kommande länderna också.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776