1

Tråd: Webkamera i USB porten

Hej,

Jag funderar på att sätta upp en Dovado i sommarstugan och till den koppla en webkamera i USB porten för övervakning. Min fundering är, stödjer Dovadon detta och är det även möjligt att ansluta en hårddisk på USB porten och på så sätt lagra inspelad data?

Jag vill även kunna komma åt kameran via internet. Hade tänkt köra Telia, men vad jag förstår så har de spärrat all inkommande trafik mot modemet.

Tacksam för svar.

2

Sv: Webkamera i USB porten

Göra punkt lista.

USB kamera går inte.
USB hdd går inte.
Telia går inte.

Så mer eller mindre går inget av de du nämnt. tongue

Men om du skaffar en ip kamera som kör via nätverket, och kameran i sig skulle ha stöd att lagra på någon form av samba disk i nätverket så skulle man kunna ha en nätverksdisk också.
Men du skull nog få skrota idén ang Telia.

Nätverkskameror brukar man kunna hitta relativt billigt numera, wlan varianter också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Webkamera i USB porten

Skulle vara coolt med en Dovado med USB som stödjer ett usb minne lr hårddisk tongue

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: Webkamera i USB porten

Patrik skrev:

Skulle vara coolt med en Dovado med USB som stödjer ett usb minne lr hårddisk tongue

Nja, då heter det inte Dovado längre, utan Draytek, så kostar det lite mer oxå...

Smakar det så kostar det tongue

5

Sv: Webkamera i USB porten

haha, okej, men jag älskar min Dovado, för Mathias å Samir e så snälla och hjälper till om man har något önskemål eller problem smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

6 Senaste redigerad av Skaven (2009-02-09 08:30:26)

Sv: Webkamera i USB porten

Vispen74 skrev:
Patrik skrev:

Skulle vara coolt med en Dovado med USB som stödjer ett usb minne lr hårddisk tongue

Nja, då heter det inte Dovado längre, utan Draytek, så kostar det lite mer oxå...

Smakar det så kostar det tongue

fins ett MYCKET billigare box den heter Wippies Homebox

"¢Det pris värda all-in-one ADSL2+ / Wifi wireless router kopplas till din befintliga Internet anslutning och tillhandahåller:
"¢Routern inkluderar brandvägg och VoIP funktioner, med support för kommande tjänster som hem automatisering, web kamera, on demand video, etc.
"¢Med en enkel installation är du online på nolltid!
"¢Mer information om Homeboxen och instruktioner finns här! http://forum.wippies.com/wiki/Main_Page

och ja du kan koppla 3G Modem till den smile

fins att köpa på www.wippies.se

// Ursekta Min Stavning Jag Är Dyslectiker //

// Sorry About My Spelling Im Dyslectic //

7

Sv: Webkamera i USB porten

Helt klart ett alternativ är wippis homebox, har en hemma själv.
De har stöd för disk/webcam/printer, men inget stort urval i modem stödet dock.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!