26

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Har du testat att köra dom olika Connection Modes
Connection Mode:    Connect on Demand
                            Connect Automatically
                            Connect Manually

Har du testat att sätta nedan på Auto
Authentication Type:    Auto    PAP    CHAP

27

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Någon som gjort en BIN-fil för MF880 och vill dela med sig?

christian ( a ) sundhult.com

28

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Ja, jag har testat olika mode, men inte fått det att fungera.

29

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Hittade nedan på forumet.

Om router inte vill connecta efter uppgradering så verkar MTU spela roll:
enligt egna test så är det tjurig på 1480
fungerar på 1492
fungerar på 1400
Om detta med MTU är till fälligt eller ej vet jag inte.... finns en tidigare användare som upplever samma sak
..... skriv gärna om ni har likande erfarenheter av MTU efter uppgradering.

Har för mig om att BIN filerna bara skulle fungera till Version 1 av MR3420, men det är bara att ladda ner programmet här och testa att skapa en fil  http://www.mobilabredband.se/filarkiv/

30

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Det struliga är att den dator jag sitter på är det OSx på. smile

31

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Ok då blir det litta svårt, har själv ett ZTE MF820D på en MR3020 som fungerar bra.
Kolla annars här på TP_links sida  http://www.tp-link.dk/support/3g/   här finns bin filer för olika länder, denna sida visar bara för Danmark men högst upp till höger så kan man välja olika länder förhoppningsvis så finns det i något land. :-)

32

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

bin programmet funkar bara till version V1 mr3420

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

33

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Jag kör:
Location:  Sweden    
Mobile ISP:  3 (public)
Connection Mode:  Connect Automatically
Authentication Type:  Auto

Det funkade inte på en gång. Om jag plugga i strömmen så startade allt men lyckades inte koppla upp. Då drog jag ut modemet, satte i det igen och helt plötsligt så funkade det.
Tyvärr koplar det ner ibland och kommer inte upp igen förens jag rycker modemet men jag tror inte det är routern som kopplar ner utan det är Tre som kastar ut mig.

34

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

sätt connection mode på
Connection Mode: Connect on Demand

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

35

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Hur går det för dig Sundhult?
Har äntlingen hittat ett ställe här hemma där jag har över 20mbit/s, så nu är jag väldigt sugen på att skaffa
en router omgående.
Men verkar det fortfarande vara bekymmer?

Och det går inte att låsa på 4G?

36

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

@bennybåge

Med en Dovado 4gr router och huawei 398 & e392 modem så går det att låsa på mhz från och med fw 6.1.0 tror jag det var.

800/900/2600mhz

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

37

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Ok.
Fast jag har ju redan ett MF880, så det känns som ett billigare alternativ att köpa en router för 349:-,
istället för en router för 8-900:- och sen ett modem också.

Har haft Dovado 3GN nu ett par år, men är inte helt supernöjd med den, så jag hade gärna kört med TP-Link om den
nu funkar med modemt vill säga.

Annars får jag kanske kolla på den lösningen du nämner faktiskt... får in på prisjakt o kolla lite nu smile

38

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

jo....tplinken kan ej låsa på 4g eller mhz tyvärr.
Jag vet inte om det finns någon annan router förutom 4gr som kan det, men någon här på forumet kan kanske tipsa om en sådan.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

39

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

Chansade inte, och skaffade mig en Tiny istället, där går det att låsa på 4G.
Eftersom den skall stå på vinden på garaget, så räcker det med Tinyn, då jag dragit nätverkskabel in i huset istället.

Funkar fin fint. Äntligen har jag 4G hemma smile

40

Sv: Mr3420 V2 och ZTE MF880 verkar funka

kanon för dig smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )