1

Tråd: 400kb med bredband pro

Vet inte riktigt vad som hänt men jag tankar just nu i ca: 400 kb/s.....:lol:

Jag kom kanske på ett sätt att komma förbi strypningen eller så har tre släppt den under nätterna,tankade före kl.07.00 lördag morgon..

Så här gick det till:  Jag skulle starta datorn , då gick inte min bredbandsanslutning igång av sig själv utan jag fick starta den manuellt, men "råkade" klicka i grannens anslutning, han har 24mb lina, så jag "lånade" den i ungefär 2 minuter sen gick jag in och anslöt till min egen....

Då till min förvåning gick det i 400kb/s, gick genast och kollade om jag verkligen hade min anslutning, och jo det hade jag..

På hans gick det i 900kb/s ..

Kan det vara som så att man lurar strypningen om man har en snabb lina och sen byter tillbaka till tre????

Fattar just nu ingenting men e nöjd som tusan och ler med hela ansiktet när jag toktankar....

Min setup: E_180.. umr.. Tre pro..Vuze torrent..

2

Sv: 400kb med bredband pro

Lol, nice för dig. Fast jag brukar också tanka 400kb/s om nätterna. Ibland tom 500kb/s.

3

Sv: 400kb med bredband pro

Tror inte du lurat, enbart att du fått mycket utrymme i stationen, inte bråkar med andra om utrymmet.  Drog ner lite saker igår och hastigheten låg i upp mot 500 så inget är omöjligt ;-)
Utorrent.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: 400kb med bredband pro

mmm.  så är det nog för nu e det gamla vanliga hastigheter som gäller....
Allt mellan 25 och 150kb/s...
Det gick i över 200 fram till lunch, sen vaknade väl folk och det blev trångt i stationen igen.... att man aldrig får va riktigt nöjd:/
Ja ja man får väl bli nattuggla igen....