1 Senaste redigerad av jLinder (2013-02-10 12:32:51)

Tråd: S: Yagi-antenn för 4G - 900MHz - intressekoll!

Jag tänkte kolla intresset för att köpa en yagi-antenn med 13 eller 15 dBi förstärkning som gäller för 900MHz och täcker in alla frekvenser i upp- och nedlänksfrekvenserna (806~960 MHz är dess frekvensområde). Priset skulle antagligen bli runt 500kr plus ev. frakt.
Adapter för SMA-TS9 skulle ingå i priset.

Kabellängden kan man ge förslag på, jag skulle tro att 7 m skulle vara en bra längd?
Kontakten skulle bli SMA-hane som ju är standard för de flesta routrar med inbyggt 4G-modem, förutom något undantag som jag har sett om använder RP-SMA, men det går att önska.

Från det att jag beställer brukar det ta 3-5 veckor tills jag får hem beställningen (varav frakttid ca en vecka).

Maila mig till linder.jonas(at)gmail.com, skicka ett PM eller skriv här i tråden om du är intresserad.

Driver PejlaIn.se - Öka DIN Räckvidd
Min operatör: Tele2
Utrustning: Huawei B593

2

Sv: S: Yagi-antenn för 4G - 900MHz - intressekoll!

Kommer du ta hem fler yagis till 2600 ? Eller kan man köra en panel o en yagi? Har en poynting nu men vill ha en till som är ämnad för 2600 bandet .

3

Sv: S: Yagi-antenn för 4G - 900MHz - intressekoll!

MasterJE skrev:

Kommer du ta hem fler yagis till 2600 ? Eller kan man köra en panel o en yagi? Har en poynting nu men vill ha en till som är ämnad för 2600 bandet .

Jag kommer inte att ta hem fler yagi för 2600-bandet då denna antenn visade sig att den inte var lika bra som panelantennen. Panelantennen å andra sidan visade sig vara bättre än en kunds poynting-antenner. Så den kan jag rekommendera.

Driver PejlaIn.se - Öka DIN Räckvidd
Min operatör: Tele2
Utrustning: Huawei B593

4 Senaste redigerad av jLinder (2013-02-19 22:38:28)

Sv: S: Yagi-antenn för 4G - 900MHz - intressekoll!

Jag kommer att beställa hem 900MHz, 13dBi i natt. Gör en ny annons när de kommit hem.

Driver PejlaIn.se - Öka DIN Räckvidd
Min operatör: Tele2
Utrustning: Huawei B593