1

Tråd: Är det dags att bojkotta Telenor nu?

Nu har TRE infört nya priser och abonnemang för 4G med normala villkor för datamängden. Telenors 4G på 900 bandet är ett skämt, 0.98Mbit/s är vad jag kommer upp i nu. Till det en ping på 300ms jitter 800ms, 2600 masten verkar inte fixas här, eller har de riktat om den efteråt.
Jag har inga problem med spärren pga. förbrukningen men deras sätt att räkna är lika kortkad som deras marknadsföring (fri surf?)....och villkoren blir bara sämre.

Det roliga är att deras 3G nät helt plötsligt är mycket bättre nu både hastighetsmässigt och har bra ping.....utklassar 4G, har inte blivit nedkopplad på en hel timme heller.....

Behöver bara ringa ett samtal för direktavslut på mitt abonnemang, funderar starkt på det nu

Telia 4G, N4M, AVM FRITZbox 6840 INT, Huawei E392, Dovado Tiny/Pro, Huawei E5186S-22a, Poynting LPDA-A0092 45/45gr

2

Sv: Är det dags att bojkotta Telenor nu?

Jag köper INTE spärren, inte på den nivån och hur den slår till. Om man använder sina 80 Mbit ~1 procent av tiden en 30-dagarsperiod hamnar man långt över spärren. När spärren slår till får man så uselt bredband så det är totalt oanvändbart. Dom kunde lika gärna stänga tjänsten.

Det är LÅNGT ifrån OK på 'Fri surf'-abonnemang.

IMHO hade en spärr på kanske 250 GB varit rimlig och ~5 Mbit eller ydlikt så man ändå kunde använda sitt abonnemang till HD-TV som de själva flaggar för hårt.

Vi borde dessutom slåss HÅRT för att inte hamna i 90-talets 'minuttaxa', internet betalar man för bandbredd sen får man göra vad man vill med den. Punkt slut.

3 Senaste redigerad av Nalleman (2013-02-08 22:39:43)

Sv: Är det dags att bojkotta Telenor nu?

Nja jag tycker ändå inte Telenor är så värdelösa trots allt. Dumt att kalla det fri surf med en spärr på 100 GB - ja!
Fast jämför med snåla Net 1 som har 30 GB i ett abonnemang de kallar "Alltid" och som inte erbjuder någon högre hastighet direkt. Sedan har vi som alltid SUPERsnåla Telia som erbjuder 40 GB i sitt "stora" abonnemang och som alltid till ett väl tilltaget pris. Värdelös täckning där jag bor till på köpet. Vid en jämförelse står sig Telenor ganska bra.
Tre har dock seglat upp som ett mycket intressant alternativ med sin nya prissättning. Dock får de jobba lite på sin täckning där jag bor innan de skall kunna utgöra ett verkligt alternativ för mig.
Nej jag behåller Telenor men uppmanar dem verkligen att göra om sin kassa mätmetod till samma som Tre d.v.s. kalendermånad och ingen knepig rullande 30-dagarsperiod.

4

Sv: Är det dags att bojkotta Telenor nu?

Utmärkt ide så får jag mer bandbredd  smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile