1

Tråd: Nya priser hos 3

3 har nu kommit med nya prisplaner för deras mobila bredband.

3Maxfart Total:
100GB data för 299kr/månad. Ingen hastighetsbegränsning, man får maximal hastighet i nätet som stöds av hårdvaran. Efter datamängden sänks hastigheten till 200Kbit/s.

3Maxfart 30GB
30GB data för 199kr/månad. Efter uppnådd datamängd behöver man köpa mer data. Ingen hastighetsbegränsning av 3 - man får maximal hastighet möjligt i nätet som stöds av hårdvaran.

3Maxfart 3GB
3GB data för 99kr/månad. Efter uppnådd datamängd behöver man köpa mer data. Ingen hastighetsbegränsning av 3 - man får maximal hastighet möjligt i nätet som stöds av hårdvaran.

3Bredband Medium
10GB data för 149kr/månad utan hastighetsbegränsning. Efter uppnådd datamängd behöver man köpa mer data. Ingen hastighetsbegränsning av 3 - man får maximal hastighet möjligt i nätet som stöds av hårdvaran.

Så nu är 3s priser och villkor bättre än Telenors (vad gäller det dyraste abonnemanget)!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Nya priser hos 3

Nå, det är mest ett marknadsföringstrick (läs: Lurendrejeri). Jag har aldrig kommit upp till någon tidigare hastighetsgräns heller.

Men man får väl vara glad att det alls fungerar ...

3

Sv: Nya priser hos 3

nhu skrev:

Nå, det är mest ett marknadsföringstrick (läs: Lurendrejeri). Jag har aldrig kommit upp till någon tidigare hastighetsgräns heller.

Men man får väl vara glad att det alls fungerar ...

Lurendrejeri vet jag inte - sitter du på ett abonnemang utan 4G fast med ett 4G-modem så är det ju bra nyheter. Samma sak om du har ett mobilabonnemang där du nu får högre hastighet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Nya priser hos 3

Då hände det jag skrev om innan. 100 Gb för nya kunder med en ny form av abonnemang och gamla får sitta med 80 GB och TRE kommer undan med ett namnbyte. De  som hade 3Max fri surf med fri hastighet och automatiskt blev nedgraderade till 70/50 GB fick snällt hänga med på detta med sina bundna abonnemang.

Fattar ni vad jag menar? Kan ju inte säga att jag blev förvånad smile

5

Sv: Nya priser hos 3

idgforum skrev:

Då hände det jag skrev om innan. 100 Gb för nya kunder med en ny form av abonnemang och gamla får sitta med 80 GB och TRE kommer undan med ett namnbyte. De  som hade 3Max fri surf med fri hastighet och automatiskt blev nedgraderade till 70/50 GB fick snällt hänga med på detta med sina bundna abonnemang.

Fattar ni vad jag menar? Kan ju inte säga att jag blev förvånad smile

Priser ändras och sänks - villkor förbättras och försämras ibland. Så är det. Lite samma sak som med fastpris-kampanjserna som fanns hos operatörerna för ett år sedan smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Nya priser hos 3

Jo men försämrar operatören villkoren på ett bundet abonnemang så gör man bara det. Förbättrar de abonnemanget skapar de ett nytt abonnemang för nya kunder. Spelar mig ingen roll men grisigt tycker jag det är ändå. Men intressant att folk som careface sväljer det med hull och hår.

7

Sv: Nya priser hos 3

idgforum skrev:

Jo men försämrar operatören villkoren på ett bundet abonnemang så gör man bara det. Förbättrar de abonnemanget skapar de ett nytt abonnemang för nya kunder. Spelar mig ingen roll men grisigt tycker jag det är ändå. Men intressant att folk som careface sväljer det med hull och hår.

De som tecknade ett abonnemang med helt fri och obegränsad surf som blev begränsade borde få ta del av detta nya abonnemang - eller det som de tecknade abonnemanget med. Det är inget jag hade accepterat. Så där tror jag att vi håller med varandra. Att man fått en begränsning när man tecknade ett abonnemang där det inte skulle finnas begränsningar är självklart inte okej.

De som däremot tecknat ett abonnemang med 80GB data och nu när 3 släpper ett med 100GB tycker jag inte har något att "klaga" på - om du förstår vad jag menar?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

8

Sv: Nya priser hos 3

tele2 har gjort samma sak många gånger.
tror alla operatörerna har det, flera gånger också.

sedan när man slår i trafiktaken så sänks hastigheten till icke bredband (som enl pts är minst 1mbit) och att då kalla det fritt är lurendrejari !
det är begränsat, till modemnivåer dvs ej bredband. när man når gränsen så frångår det benämmningen bredband enl pts.

9 Senaste redigerad av idgforum (2013-02-08 14:57:17)

Sv: Nya priser hos 3

careface skrev:
idgforum skrev:

Jo men försämrar operatören villkoren på ett bundet abonnemang så gör man bara det. Förbättrar de abonnemanget skapar de ett nytt abonnemang för nya kunder. Spelar mig ingen roll men grisigt tycker jag det är ändå. Men intressant att folk som careface sväljer det med hull och hår.

De som tecknade ett abonnemang med helt fri och obegränsad surf som blev begränsade borde få ta del av detta nya abonnemang - eller det som de tecknade abonnemanget med. Det är inget jag hade accepterat. Så där tror jag att vi håller med varandra. Att man fått en begränsning när man tecknade ett abonnemang där det inte skulle finnas begränsningar är självklart inte okej.

De som däremot tecknat ett abonnemang med 80GB data och nu när 3 släpper ett med 100GB tycker jag inte har något att "klaga" på - om du förstår vad jag menar?

Nej, jag förtår inte att opperatörerna kan gjeja med abonnemang som det passar dem bäst. Försämrar de ett abonnemang kraftigt så ska de inte skapa ett nytt bättre billigare med annat namn. Höj gränsen på befintliga när ni kan sänka på befintliga, istället för att skapa ett nytt när ni förbättrar. Alla gamla Maxkunder tycker jag ska få 100 GB nu!