1

Tråd: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Telia ändrade nyligen maxtaxan för sina kontantkort och abbonemang avsedda för samtal till att gälla ALL datatrafik utom fildelning och IP-telefoni. Frågade en kille i teliabutiken vad som händer om jag kopplar nallen till datorn. Då skulle det enligt honom inte gälla. Av ren nyfikenhet provar jag nu med ett kontantkort och det fungerar hur bra som helst. Har nog surfat upp 100 MB och bara betalat 9 kr! Dock är hastigheten begränsad till 1 MBit/s och man får bara tanka 0,5 GB/mån innan man blir croppad till 57 Kbit/s. Men det är ju ändå en väldigt fin lösning för alla som bara behöver mobilt bredband tillfälligt.

2

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Det låter ju jätte bra om man bara behöver för att surfa, mail å lite you tube i sommarstugan någon gång per månad smile

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

3

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Precis, löjligt billigt helt enkelt.

4

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Låter klockers, så du kör med nallen som modem, du har inte testat de i ett 3g modem?
Hmm telia kontantkort säger du, skall nog skaffa ett så kan man testa.

Behöver man använda under en helg så blir de under 30 lappen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Sakta i backarna! Må hända att det funkar så tillfälligt. Men jag rekomenderar er att gå in på www.mobil.se och läsa en artickel där de jämför sådana priser.

6

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Hittar inte artikeln du nämner.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Artickeln heter bäst pris på data eller något i den stilen.

8

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Okey hitta nu.
http://www.mobil.se/ArticlePages/200811 … 34.dbp.asp

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Andreas skrev:

Låter klockers, så du kör med nallen som modem, du har inte testat de i ett 3g modem?
Hmm telia kontantkort säger du, skall nog skaffa ett så kan man testa.

Behöver man använda under en helg så blir de under 30 lappen.

Nä, men ett 3G-modem är ju i praktiken en mobil så kan inte tänka mig att det skulle funka annorlunda. Har visserligen ett Huawei E220, men det har Tele2s mjukvara. Lyckades få igång det med Telia Connect sist, men det var verkligen inte lätt...

Fast det är nästan smidigt med nallen som modem för min del då jag har Telia i den.

10

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Jag testade mitt tele2 mobil abb i 3g modemet och jag lyckades inte få igång det tongue
Jag tecknade 1GB för 39kr månaden på tele abbet, men som sagt så lyckades jag aldrig få det att lira.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

11

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Andreas skrev:

Jag testade mitt tele2 mobil abb i 3g modemet och jag lyckades inte få igång det tongue
Jag tecknade 1GB för 39kr månaden på tele abbet, men som sagt så lyckades jag aldrig få det att lira.

Låter märkligt. Inte så att du har fel inställningar då?

12

Sv: Mobilt bredband för 9 kr/dygn!

Husknuten skrev:
Andreas skrev:

Jag testade mitt tele2 mobil abb i 3g modemet och jag lyckades inte få igång det tongue
Jag tecknade 1GB för 39kr månaden på tele abbet, men som sagt så lyckades jag aldrig få det att lira.

Låter märkligt. Inte så att du har fel inställningar då?

Visserligen testade jag en sen kväll och var trött.
Men har för mig att jag testa både internet.tele2.se och mobileinternet.tele2.se utan någon framgång.
MEN nu när jag tänker efter, så gjorde jag de testat med mitt gamla simkort, som var ett "ful" kort som man kunde ha flera simkort i ett simkort.

Rörigt värre wink

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!