1 Senaste redigerad av peter2 (2013-03-01 17:51:46)

Tråd: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

SÅLD.

2

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

För er som vill spara lite pengar. Kolla Clas O dom har rea nu. Står ej på deras sida tyvärr. I Skärholmen tog dom 89 kr för den. Nackdel du får låsa upp själv. Fördel en vecka surf ingår.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

3

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Fördel en vecka surf ingår, stämmer. Nackdel du får låsa upp själv och det är svårt. Har inte hittat någon beskrivning på hur man gör.

4

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

peter2 skrev:

Fördel en vecka surf ingår, stämmer. Nackdel du får låsa upp själv och det är svårt. Har inte hittat någon beskrivning på hur man gör.


En som beskriver hur. http://www.heawenson.com/upplasning-av- … -bredband/ Killen var/är aktiv här i forumet.

Nu behöver vi inte spåra ur och diskutera honom som person. Det om nåt är ointressant.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

5

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Det är bara att gratulera Jimmy som lyckats. Men har du själv provat hans metod? För mig fungerar den inte.

6

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Nä jag kör en upplåst 4g historia en Huawei e589. Köpte koden på Ebay för småpengar. Tradera vill dom ha runt 150 kr ren ocker.

Vore intressant och veta hur gjorde du?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Föredömligt välskriven upplåsningsinstruktion

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

jonasolof skrev:

Föredömligt välskriven upplåsningsinstruktion

Prova, jag har inte lyckats.

9

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Jag har experimenterat en hel del med den Comviq ZTE MF60 jag har men inte lyckats låsa upp den. Jag har även prövat Jimmy Heawenson:s metod men inte fått den att fungera. Problemet är att aktivera usb-interfacet så att den installeras fullt ut i Windows (att ha rätt drivrutiner räcker inte så länge hela usb-interfacet inte är aktiverat). Om inte Windows identiferar Comviq ZTE MF60 korrekt via usb-interfacet så går det INTE att låsa upp den med DC unlocker. Jag misstänker att Heawenson har en annan version av Comviq ZTE MF60 eller av en händelse gjort något speciellt som aktiverade usb interfacet fullt ut.

/ Ingemar

10

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Peter.
Jag frågade tidigare hur du gjorde? Flera verkar vilja ha en knuff i rätt riktning. Dags du ger lite mer fakta.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

11

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

Jag vill sälja enheten. Diskussioner om upplåsning bör föras i forumet "Upplåsning av modem".

12

Sv: S: ZTE MF-60 wi-fi, olåst

peter2 skrev:

Jag vill sälja enheten. Diskussioner om upplåsning bör föras i forumet "Upplåsning av modem".

Då ser jag fram mot att du postar ett fint inlägg där. Tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.