1 Senaste redigerad av plun (2011-11-06 11:18:56)

Tråd: Hemtelefon Huawei F685

Lite snabba åsikter om Telenors nya "hemtelefon" som man nu erbjuder.

http://www.telenor.se/privat/mobilt-bre … lefon.html


Jag bytte till mobilt i Maj och då hade luren med bordställ utgått och ersatts med en sunkig Nokia 2730, var väl den billigaste de hittade som en operatör kanske betalar ett par hundralappar för..... tongue

Jag blev väl i det närmaste idiotförklarat av övriga familjemedlemmar efter bytet..... cool

- Efter det sedvanliga "tjafsandet" med Telenor så hittade vi en lösning för att byta till Huaweiluren..... man MÅSTE ringa till Telenor under kontorstid annars är det helt omöjligt att komma någon vart, vet inte om Telenor kör med något osedvanligt korkat Callcenter utanför kontorstid ??

- Snabb leverans !   Inkoppling ua.

- "Sega" funktioner i luren som att slå ett nummer, är väl en vanesak !?

- Mina gamla Siemens Gigaset A2 lurar med DECT funkar med Huaweis basstation..... big_smile    Blev först lite konfunderad när jag parade lurarna men upptäckte att man inte får någon uppkopplingston med mobilt och DECT, bara att slå numret.

Så nu är det hemlurar lite överallt i huset igen..... lol


PS Sen kom frun i huset på att det var ganska bara att kunna ta med sig mobilen med hemnummret ut på promenad men Telenor har slutat med "tvillingkort"........ tongue    Alltid är det någon ting att klaga på..... tongue  lol   DS

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

2

Sv: Hemtelefon Huawei F685

vilket skit ljudet fungerar ej säg du svara så hör du inte vad den andra säger snacka om smack och telenor har urusel support nacka komun var så

domma att dom gick från telia fasta nät till telenors mobila som tydliger lider av massa problem

i fredags fel anmälde nacka komunn att telefonerna inte fungerar

i dag tisdag har Inget hänt

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

3

Sv: Hemtelefon Huawei F685

smack menar skäp

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

4

Sv: Hemtelefon Huawei F685

Jag tycker telefonen funkar kanon.  Tog dock med Tre men det ska ju inte göra någon skillnad.

5

Sv: Hemtelefon Huawei F685

tre har dåligt ljud i sitt mobila 3g nät, alltid varigt så om man jämför.
är inte eri stationer

6

Sv: Hemtelefon Huawei F685

Tycker varken det är bättre eller sämre än Telenor och Telias fasta nät.

7

Sv: Hemtelefon Huawei F685

men dom andra operatörerna har blivit sämre, sparar pengar på nätet...

8

Sv: Hemtelefon Huawei F685

Problem med ljudet vid samtal

Huawei f685