1

Tråd: telenors kundtjänst

Jag har tidigare varit ganska nöjd med telenors kundtjänst men fick nu tag på några som inte direkt va till någon hjälp. jag har sedan en tid tillbaka ett pågående ärende med en felanmälan på en specifik mast. den masten som det gäller ligger så pass bra till att jag har 100% signalstyrka och hur jag än riktar om mina antenner så får jag inte uppkoppling på någon annan mast.

Nu har jag kommit på att om jag låser modemet på 4g 2600mhz så får jag ju kontakt med andra master men har väldigt dålig signal. så då tog jag kontakt med telenor och gav dom cellid och tänkte att dom kunde ge mig kordinater på dom lte2600 master som jag får kontakt med hemifrån för att kringgå problemet med lte900 masten tills dom löst problemet, vilket dom verkar vara helt ovilliga att göra. Däremot så gav dom mig som tips att jag skulle låsa modemet på 3g istället och påstår att en halvrisig 3g uppkoppling skulle vara stabilare än en 4g uppkoppling med 100%signalstyrka.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

2

Sv: telenors kundtjänst

hehe...ja är det inte roligt så säg wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: telenors kundtjänst

man blir ju lite smått less på dom efter ett sånt samtal.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas