1

Tråd: Problem med 3gpro 7.2.

Hallå, jag har ett litet problem, eller stort för jag har precis blivit sjuk och mitt nät funkar inte som det ska!

Jag har mobilt bredband 3gpro 7.2 mbit eller dyligt som har fungerat helt felfritt i snart 2 månader - tills i förrgår.

Kom hem och skulle koppla upp, men det gick inte. Fixa och trixa lite grann med APN'n och så vidare men utan resultat. Så jag ringde kundtjänst men dom kunde inte hjälpa mig heller.

Men sen så valde jag operatör manuellt och tog den andra 3g operatören och vips, det fungerade. Bra så långt. Men jag får bara hastigheter upp till 0.30 kbps. Knappast vad jag betalar för. Men jag får kontakt med båda? Högre signal styrka på den som "inte funkar". Och jag vill bara säga att jag har haft full signal styrka upp till nyligen.

Nu undrar jag bara om någon annan vet eller har en idé på hur eller vad jag ska göra? Alternativt om någon vet om dom har problem i södra sthlm området? Kundtjänst kunde inte säga om dom hade det eller inte... Hon sa att det kanske skulle gå över av sig självt.

Ber om ursäkt om det redan diskuterats tidigare.

2

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Vad heter de andra nätet?
Kan vara så att du kommer in på Tre/Telenors delade nät.

Och de är inte alltid top notch 7.2mbit.
Men om du hade testat byta apn mellan data.tre.se och bredband.tre.se?

Vad är felet mer exakt?
Får mottagning men du kan inte ansluta?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Det andra nätet, eller båda näten, heter 3G 3SE. Telenors kommer jag inte åt dock. Sen visst, det är inte alltid bra, men... 0.03kbps nedladdnings hastighet på 3connect uppdateringen?
Sen ja, jag har testat både data.tre.se och bredband.tre.se.
Och mottagning, fel ordval kanske... högre signal styrka från den jag hade innan? låter det bättre? heh.

4

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Hur mycket data har du använt? Visas det som 3G eller 2G på din dator? TRE har inget 2G nät....

Du kan läsa mer här:  http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=710

5

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Det visas som 3G, och ska inte Tre skicka ut ett brev när/om dom ska strypa? och när jag frågade kundservice om dom hade strypt det sa hon att hon inte kunde se att dom gjort det.

Och jag ser nu att jag inte kommer åt Turbo 3G. Hm... Men jag har inte flyttat datorn en millimeter på ett halv år och jag bor ca: 500 meter från närmaste 3G mast. Konstigt att signal styrkan blivit sämre bara så där... Om jag nu inte gjort något men det tror jag inte...

6

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Eh... Det hoppa igång igen utan att jag gjorde något. Aja, tack för hjälpen!

7

Sv: Problem med 3gpro 7.2.

Låter som de var ett lokalt problem, trevligt att de löste sig alla fall.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!