1 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-22 22:04:16)

Tråd: NAS Zyxel nsa210

Ett långskott men provar..

kommit över en Nas server från Zyxel model nsa 210 gammal model men gör inget.
problemet är följande:

200gb disk som pajade
i med en 500gb....startar upp...inga problem...då man sätter i större disk så måste den "initsieras"(formateras i programvaran) inte heller det något problem trodde jag, "MEN"......---> då man formaterar en disk i NAS så måste den tydligen lägga en dela av FW:n på disken....jaja linux historia tror jag..... inga problem.....går till Zyxels ftp sita och tar ner Fw till 210:an...(4.40.afd0)...och kör igång....***-->svärnit<--*** - INVALID FIRMVARE - .... allt är okey....en zyxelmaskin ,rätt modell, rätt fw....men inte......den Fw som sitter i heter x.xxafl.0   ??? googlar runt hela kvällen nu men hittar bara att denna NAS är sold av Telia och att dom troligtvis har en egen FW till den..... därav att jag inte kan få in Zyxels egna fw:s.

vidare skulle det funnits en cdskiva med fw på med köpet då NAS var ny vilket jag inte har eller hittar någonstans..

skulle nu någon mot förmodan ha en sådan här NSA210 zyxel från Telia, då dom sålde dom med bredband och så kallade "säker lagring"

och ha skivan som följde med den fw som telia körde med så vore jag tacksam om man kunde dela med sig av den då min nu är obrukbar och låst till tela fw:n

Fw heter 3.21AFL0.bin

tack

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )