1

Tråd: accesspunkt till dwr-923

Kan någon ge förslag på fungerande accesspunkter till dwr-923?
Vore bra att få veta vilka som fungerar så man inte köper fel.

/brian

2 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-16 20:31:09)

Sv: accesspunkt till dwr-923

accesspunkter är inte knutna till en speciell router... dom flesta går till varann då det är protocolet som pratas i mellan dom och är en standard.... generellt så bör man hålla sig till samma fabrikat om man har flera accesspnkter i den mån det går men det mesta fungerar med varann

själv kör jag billiga china kopior men det har med med priset att göra smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: accesspunkt till dwr-923

TP links accesspunkter funkar OK. Undvik Dlink DAP 1160, den buggar. DAP 1360 är OK.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-16 21:24:38)

Sv: accesspunkt till dwr-923

kör tp-link själv 4 st .... finns på jula för 299:-..... dom har 2 mode....1 accesspunkt    ...mode 2 ...range extender

http://www.jula.se/tradlos-repeater-accesspunkt-924727

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5 Senaste redigerad av brian45 (2012-12-16 21:50:30)

Sv: accesspunkt till dwr-923

Jonny skrev:

kör tp-link själv 4 st .... finns på jula för 299:-..... dom har 2 mode....1 accesspunkt    ...mode 2 ...range extender

http://www.jula.se/tradlos-repeater-accesspunkt-924727

Tack för era svar!

Hur rekommenderas att köra den? Som accesspunkt med kabel till dwr-923 eller som repeater?
Har läst att som repeater kan man endast ha wep-nyckel.
Utan att vara tjatig, kör du den mot dwr-923?

/brian

6

Sv: accesspunkt till dwr-923

Mycket bättre köra som accesspunkt. repeater sänker fart och strular gärna. Olika märken ska lira tillsammans som accesspunkt, Jag blandar hejvilt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: accesspunkt till dwr-923

jonasolof skrev:

Mycket bättre köra som accesspunkt. repeater sänker fart och strular gärna. Olika märken ska lira tillsammans som accesspunkt, Jag blandar hejvilt.

Är det kabel mellan dwr-923 och tp-link som gäller då?

/brian

8 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-17 06:33:51)

Sv: accesspunkt till dwr-923

kan köra wpa2 med..... kör wifi mellan mina...men tråd är alltid bättre om du kan ha tråd mellan...men funkar trådlöst me fast blir lite långsammare fart bara om man kan ta det.

kör mina .....både som AP och repeter.... kan inte säga att den ena strula mer än den .

1 går som AP kopplad via homeplug(motsvarar kabel) och dom andra 3 går som repeters

vet dock inte om man får lite bättre fart eller räckvid vid AP mode istället för repeter mode


@jonasolof

kan du förklara för mig varför Repetermode skuller vara sämre an Ap mode?

skapar en ny tråd under nätverk angående detta

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

9

Sv: accesspunkt till dwr-923

Jonny skrev:

kan köra wpa2 med..... kör wifi mellan mina...men tråd är alltid bättre om du kan ha tråd mellan...men funkar trådlöst me fast blir lite långsammare fart bara om man kan ta det.

kör mina .....både som AP och repeter.... kan inte säga att den ena strula mer än den .

1 går som AP kopplad via homeplug(motsvarar kabel) och dom andra 3 går som repeters

vet dock inte om man får lite bättre fart eller räckvid vid AP mode istället för repeter mode


@jonasolof

kan du förklara för mig varför Repetermode skuller vara sämre an Ap mode?

skapar en ny tråd under nätverk angående detta

Åker till Jula idag och köper en tp-link. Kör du wpa2 som repeater?
Jag får testa lite och eventuellt återkomma med frågor.

/brian

10

Sv: accesspunkt till dwr-923

jupp

WPA-PSK/WPA2-PSK
Version:   
Encryption:   
PSK Password:   
(You can enter ASCII characters between 8 and 63 or Hexadecimal characters between 8 and 64.)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

11

Sv: accesspunkt till dwr-923

@Jonny
Har nu satt upp tp-linken som range extender med wpa2.
Det funkar bra. Jag ska testa några dagar och sedan koppla som AP.
Om det är stor skillnad som AP blir det till att köpa homeplugs.

/brian

12 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-17 20:24:35)

Sv: accesspunkt till dwr-923

smile finns billiga på neteonnet.... d.link startkit 2 pluggs  350:-

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

13

Sv: accesspunkt till dwr-923

Kopplade Tp-Linken som AP med kabel.
I mitt fall blev det ingen skillnad mot Range Extender, snarare sämre.
Det beror naturligtvis på vilket avstånd det är från Range Extendern till Wifi Routern.
Signalstyrkan var lika stark vid Range Extender som vid Wifi Routern,
vilket betyder att signalstyrkan som Wifi Routern tappar till platsen där Range Extendern står
förstärks till samma nivå som vid Wifi Routern.

/brian

14 Senaste redigerad av Jonny (2012-12-19 13:27:37)

Sv: accesspunkt till dwr-923

funkar bra med andra ord
själv kör jag wifi-panelantenn mellan AP och repeter = funkar kalas

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

15

Sv: accesspunkt till dwr-923

Jonny skrev:

@jonasolof

kan du förklara för mig varför Repetermode skuller vara sämre an Ap mode?

skapar en ny tråd under nätverk angående detta


Ny tråd bryr jag mig inte om  för det är banalt:

There is however one disadvantage to having a wireless repeater, i.e. it halves your wireless bandwidth.
Disadvantage with 2nd one being just an access point is the long lan cable that connects it to the main router.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

16

Sv: accesspunkt till dwr-923

som jag skrev i andra tråden "never mind"

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )