pather skrev:Jag funderar på att ersätta mitt ADSL 8Mbit med mobilt bredband fr Telenor. Jag har följt denna tråden och jag funderar i så fall på att skaffa ett olåst e392 och koppla till TP-link MR3420 v2. Så mina frågor är typ, funkar det out of the box nu? Eller krävs det att man lägger på speciella filer? Hur mycket tappar man i hastighet jämfört med om man kör modemet direkt i datorn? (Bor nära en 4G 32Mbit mast, så jag misstänker att jag kommer gå mot den). Hur är latency? Är det en värdig ersättare mot ett ADSL 8Mbit? Jag vill inte få upplevelsen att det är segt eller ostabilt. Då kör jag hellre vidare på ADSL och hoppas på att fiberutbyggnaden även kan hitta till mig.. Är det någon som har testat Telenors ZTE MF821D på denna router? Hur fungerar det i så fall? Tackar på förhand!
---------------------------------------------------------------------------------------
Mobilt bredband är ett val om man inte har eller vill betala för adsl.
men du ska veta att det stökar mera som det verkar än adsl....mera känsligt för belastning,väder,terräng,osv,osv
behåll ditt adsl om du inte tycker det är intressant att pula med det...
vill du ha internet mobilt att ha med dig...så skulle jag fixa ett simkort och huawei router e589 poketrouter....fungerar alldeles utmärk om man är på resande fot.
skulle du få fiber...så vänta....inget slår fiberuppkoppling 
i dagsläget så är e392+dovadorouter ett stabilare alternativ men beror troligtvis på att e392 inte stöds rakt av med mr3420 v2
glöm ej att du troligtvis behöver externa antenner för att få ut max om du välje mobilt bredband......vilket belastar anskaftningskontot då dessa inte är gratis 
Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice?

)