1

Tråd: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

Hej!
Jag behöver byta till den senaste programvaran för att routern skall kunna anslutas till ett E392 4G modem enl. uppg. från Dovado.  Har provat att starta (dubbelklicka på) det nya programmet (en.exe-fil) samt att logga in i routern och starta uppdateringen därifrån. Båda sätten slutar med time out efter ca 10 sek.
Modemet har varit urplockat och routern ansluten med korsad kabel samt omstartad.  Vad mer skall jag göra för att lyckas med uppgraderingen?

Hasse

2 Senaste redigerad av Jonny (2012-10-30 15:18:51)

Sv: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

korsad ? kör vanlig bara.....
ta hem deras exe fil....admin som användare om du inte ändrat.....sedan skriv in det lösen du har när du loggar in på router....klicka uppgradera.....sedan kör den allt själv.... ibland kommer ett medelande att den inte kan verifiera firmvaren o uppdateringen.... ör okey ....starta om logga in o se vilken version du nu har fått


skriv in ip (om du inte ändrat o den inte hittar något) orginal = 192.168.0.1

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

Hej igen!

Har gjort ett nytt fösök enl. dina anvisningar. Allt ser bra ut till en början, den meddelar att det kan ta tre min. och man skall inte skall röra något. Routern meddelar sen att "filen jag avser att installera har fel format". Programmet ifråga har jag hämtat från dovado.com. Vilken fil kan det handla om?

4

Sv: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

aha.... har råkat ut för samma med 4gr router för länge sedan... kör deras exefil..(programmet)
alt prova att ta ner den andra filen o kör inne ifrån router.... spara filen på skrivbordet först bara....kör ej direkt....prova igen...se till att ta rätt bara

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

Extraherade en annan fil och fick fram en .bin-fil som passade och funkar som jag vill.

Tack för hjälpen Jonny!

6 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-06 21:01:01)

Sv: Lyckas ej uppgraderingen av 3GN.

okey.bra att det funkade för dig

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )