1 Senaste redigerad av greenfish (2012-10-20 21:31:01)

Tråd: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Först en jäkla massa strul med mitt modem DWR923 och sedan har hastigheten dippat. Innan har jag haft runt 4mB/S på dagtid/efter arbetet (räknar med trafik) men nu efter klockan 00.00 räknar jag med nästan full hastighet.

Har noterat att under snart en månads tid har min hastighet legat VÄLDIGT stadigt på 2-3mB/s (jag betalar för 80mb, vilket jag hade när jag köpte tjänsten).

Tänker kontakta min ISP, detta är ej acceptabelt, jag har bundit mig i 3 år på 80mb, aka tjänsten jag hade i några veckor under prövningsperioden.

Nej, det finns inte en chans att helt från ingenstans har så många kopplat upp sig på de 3 gigantiska masterna jag bor nära att tjänsten skulle ha braljerat till 2-3mB/s från 9mB/s.

23:28, bredbandskollen 24mb/s ner, 12 upp, !!!!!!!!!!!!!!

Första månaderna med min tjänst låg jag runt 6-80mb ner och cirka 10-20 upp

Anledningen till denna tråden? Enkelt, är jag ensam om problemet eller finns där fler? Nej jag har inte förbrukat 100GB, så jag har fortfarande en bra kvot.

Kör DWR923 med den senaste fw.

Uppdaterar tråden när jag har testat andra modem om hastigheten skiljer sig.

2 Senaste redigerad av jonasolof (2012-10-20 21:42:11)

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

För diskussionens skull, notera alltid cell id och signalvärdena RSRP och RSRQ samt vilket band routern är låst till.

Pröva att låsa på 2600 respektive 900.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

har samma problem . fw är problemet ! hade 75 mb innan nu har ja 2 - 6 mb endast och är väldigt förbannad . är probemet inte löast till imon ska ja kräva dom säger upp abonomanget.

4

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

greenfish skrev:

23:28, bredbandskollen 24mb/s ner, 12 upp, !!!!!!!!!!!!!!

Eftersom du blandar millibit och millibyte blir det aningen svårtolkat, kan du inte hålla dig till Mbps (Megabit per sekund)?

Men du menar alltså att du har 24/12 Mbps, trådlöst, och du är missnöjd?

greenfish skrev:

jag betalar för 80mb

Det gör du inte alls. Du betalar några hundralappar per månad för en ospecificerad tjänst, helt beroende av lasten i nätet, som har en absolut maxhastighet på 80Mbps (när ingen annan använder sektorn). Varför skulle det vara så osannolikt att ni nu är 4-5 eller kanske 10 användare som lastar nätet i din sektor?

Om du vill ha en garanterad internetförbindelse på 80 Mbps så skulle den kosta i runda svängar 25.000 per månad.

/M

5 Senaste redigerad av idgforum (2012-10-21 19:51:06)

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Brukar få samma om jag använder NetFlix för mycket på mitt obegränsade 16-surfabonnemang hos Telenor på Telefonen (fast mobila-abonnemangen sjunker till 0,4).
Blir väll samma med mitt mobila bredband hos http://i1200.photobucket.com/albums/bb327/ruvapost/3logoMini.jpg när man sett några gamla serier man missat. Att NetFlix äter upp mina 50 GB och bandbredden sjunker från 16 till 2 Mb/s

Fan vad de med möjligheten till fiber måste ha kul.

6

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Jag har samma problem börjar bli sjukt förbannade på detta.
jag sitter på ett modem e398 jag kan inte ens skypa med flickvännen nu mera.

7

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Eftersom telenor drar till sig stortankare genom sin prispolicy så är det väl bara att vänta sig att farterna sjunker när massor med nya användare kommer till telenor.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8 Senaste redigerad av moose46019 (2012-10-22 02:53:35)

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Jo fast nu har jag denna hastighet 0452 detta tycker jag är helt sjukt.
aja får ringa och prata med dem senare. Jag bor i ett område med både stadsnät och telia fiber centralt.

detta är inte okej.

okej nu är det 7,48mbit/s enligt kartan ska jag ha 80mbits 4g i denna lägehet

9 Senaste redigerad av ante_ante (2012-10-23 17:26:19)

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Har samma problem, till en början funkade allt bra med en snitthastighet mellan 25-45Mbit/s ner och 2-8Mbit/s upp. Nu på senare dagar har jag oftast en maxhastighet på 10/4 som ibland kan sticka upp en aning. Sedan tappar routern nätet nån/några gånger per dag. Så ringde telesnor idag och hon tyckte det lät så konstigt, hon fick mig till att köra på 4G och 900Mhz istället, woho 4-5Mbit/s ner bara nu. Men jag betalar ju för upp till 80 och bor inom zonen, själva grejen med detta abonnemang för mig va ju att slippa skithastigheten jag fick från ADSL 13/1...Iallafall så sa hon på supporten att jag skulle testa routern hos nån annan för att se om problemet kvarstår med hastigheten/dippandet. Ska bli skönt att få fiber hösten 2013, då åker detta ut direkt.

Testa en bredbandskoll nu och 4,37 ner och 2,80 upp.

Btw kan man se sin kvot nånstans?

10

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

ångertiden slut?
och hastigheten sjönk....
been there...

11 Senaste redigerad av greenfish (2012-10-28 10:03:07)

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

idgforum skrev:

Brukar få samma om jag använder NetFlix för mycket på mitt obegränsade 16-surfabonnemang hos Telenor på Telefonen (fast mobila-abonnemangen sjunker till 0,4).
Blir väll samma med mitt mobila bredband hos http://i1200.photobucket.com/albums/bb327/ruvapost/3logoMini.jpg när man sett några gamla serier man missat. Att NetFlix äter upp mina 50 GB och bandbredden sjunker från 16 till 2 Mb/s

Fan vad de med möjligheten till fiber måste ha kul.

Har aldrig gått över min 100GB. Hastigheten jag har nu är konstant, den är inte låst till 0.5 enligt deras värdlelösa policy som inte håller i någon rätt.

moose46019 skrev:

Jag har samma problem börjar bli sjukt förbannade på detta.
jag sitter på ett modem e398 jag kan inte ens skypa med flickvännen nu mera.

Återigen vi är i alla fall inte ensamma om problemet, men jag förstår frustrationen.


rickydavies1989 skrev:

har samma problem . fw är problemet ! hade 75 mb innan nu har ja 2 - 6 mb endast och är väldigt förbannad . är probemet inte löast till imon ska ja kräva dom säger upp abonomanget.

Skönt att veta man inte är ensam. Fast jag har faktiskt samma hastighet även med andra modem/router förutom dlink.

jonasolof skrev:

För diskussionens skull, notera alltid cell id och signalvärdena RSRP och RSRQ samt vilket band routern är låst till.

Pröva att låsa på 2600 respektive 900.

Värderna är oförändrade för mig oavsett om jag har koppling eller ej. Routern har jag prövat att köra låst i 900/2600 sedan jag köpte tjänsten, i mitt fall spelar det ingen roll. Kan återkomma med värden sen när jag kör med dlinken. Testar nu olika modem/router.



G-Man skrev:

ångertiden slut?
och hastigheten sjönk....
been there...

Japp, hastigheten är väldigt stadig... känns verkligen som man har blivit reducerad.

jonasolof skrev:

Eftersom telenor drar till sig stortankare genom sin prispolicy så är det väl bara att vänta sig att farterna sjunker när massor med nya användare kommer till telenor.

Kan slå vad att om jag tar hit brosans simkort, så kommer hastigheten att vara betydligt högre än min.

moose46019 skrev:

Jo fast nu har jag denna hastighet 0452 detta tycker jag är helt sjukt.
aja får ringa och prata med dem senare. Jag bor i ett område med både stadsnät och telia fiber centralt.

detta är inte okej.

okej nu är det 7,48mbit/s enligt kartan ska jag ha 80mbits 4g i denna lägehet

Ja valet ligger hos dig, om du är nöjd med hastigheten. Tänk på att höra av dig omgående innan ångerrätten går ut.


ante_ante skrev:

Har samma problem, till en början funkade allt bra med en snitthastighet mellan 25-45Mbit/s ner och 2-8Mbit/s upp. Nu på senare dagar har jag oftast en maxhastighet på 10/4 som ibland kan sticka upp en aning. Sedan tappar routern nätet nån/några gånger per dag. Så ringde telesnor idag och hon tyckte det lät så konstigt, hon fick mig till att köra på 4G och 900Mhz istället, woho 4-5Mbit/s ner bara nu. Men jag betalar ju för upp till 80 och bor inom zonen, själva grejen med detta abonnemang för mig va ju att slippa skithastigheten jag fick från ADSL 13/1...Iallafall så sa hon på supporten att jag skulle testa routern hos nån annan för att se om problemet kvarstår med hastigheten/dippandet. Ska bli skönt att få fiber hösten 2013, då åker detta ut direkt.

Testa en bredbandskoll nu och 4,37 ner och 2,80 upp.

Btw kan man se sin kvot nånstans?

Tack för din rapport. Nej man kan inte se kvoten på dlinken, eller du kan se hur mycket traffik som har passerat, men jag litar inte på dlink skräpet. I tiny routern kan du se förbrukning, ser ut som om du skulle köra enbert ett 4G+modem, där står exakt hur mycket man har förbrukat.

Enligt TELENOR/BBB "kan" de strypa hastigheten om man överstiger 100GB, ner till 0.5mb. Jag tror inte vi har samma problem. Är stor skillnad från 2-3 ner till 0.5!

Ha så kul med fibern smile


marcus-aa skrev:
greenfish skrev:

23:28, bredbandskollen 24mb/s ner, 12 upp, !!!!!!!!!!!!!!

Eftersom du blandar millibit och millibyte blir det aningen svårtolkat, kan du inte hålla dig till Mbps (Megabit per sekund)?

Men du menar alltså att du har 24/12 Mbps, trådlöst, och du är missnöjd?

Precis, när jag köpte tjänsten låg jag på mellan 70-80mb.. nu är det 24.... helt oacceptabelt att gå ner nästan 70% av hastigheten. Det finns ingen värld där 24mbit är okej om man låg på 80mb för några månader sen. Nej jag kör aldrig trådlöst, alltid kabel.

greenfish skrev:

jag betalar för 80mb

Det gör du inte alls. Du betalar några hundralappar per månad för en ospecificerad tjänst, helt beroende av lasten i nätet, som har en absolut maxhastighet på 80Mbps (när ingen annan använder sektorn). Varför skulle det vara så osannolikt att ni nu är 4-5 eller kanske 10 användare som lastar nätet i din sektor?

Om du vill ha en garanterad internetförbindelse på 80 Mbps så skulle den kosta i runda svängar 25.000 per månad.

/M

Jag har 3 mastar utanför min bostad... om jag sätter i ett annat simkort från en annan leverantör (samm mast) får jag toppenhastigheter..

Jag har aldrig förväntat mig 100% av någon bredbandstjänst. Men att gå från 80 ner till 24? ALDRIG I HELA LIVET ÄR DET ACCEPTABELT.

Sen ska vi inte prata om hur fruktansvärt dålig hela perioden har varit med dlink och dess kassa fw support. Nej 4G är det enda alternativet jag har förnärvarande, annars hade jag hoppat över till fiber.

Men du menar alltså att du har 24/12 Mbps, trådlöst, och du är missnöjd?

Precis, när jag köpte tjänsten låg jag på mellan 70-80mb.. nu är det 24.... helt oacceptabelt att gå ner nästan 70% av hastigheten. Det finns ingen värld där 24mbit är okej om man låg på 80mb för några månader sen. Nej jag kör aldrig trådlöst, alltid kabel.

12

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Uppdaterat:

Dlink DWR 923 (är inne på 8: routern) har testat alla fw som finns.
Närvarande: 1.3.7.37
Hastigheten på vardagar: mellan 15-24, kvällar runt 30 (i bästa fall)

Huawei e398+tiny
Senaste fw
Hastigheten är ALLTID halverat av min närvarande hastighet.
Exempel om enbart 4G modemet ger mig 30mb så halverar tiny den till 15. Ja jag har läst alla tips från detta forumet samt DOVADOS hemsida, ingenting är förändrat. Har noterat att TINY går ner varje natt, jag får dra ut strömkablen... Bryggat lägge fungerar inte alls. Har även noterat att "sam" från företaget inte skriver här längre, undrar varför. Pallar inte kontakt dem för support, när deras router känns betydligt värre än dlinken.

Enbart 4G (modem inkl simkort)
Hastigheten ligger på runt 70mb på nätterna, men hatigheten är väldigt ostadig
Dagtid håller den samma hastighet som dlinken runt 24-30mb.

Är TINY problemet eller är det kombinationen med TINY+E398?

13

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Tänker kontakta min ISP, detta är ej acceptabelt, jag har bundit mig i 3 år på 80mb, aka tjänsten jag hade i några veckor under prövningsperioden.

3 år? Mer fakta om abb gärna med länk tack.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

14

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Troligen E398 med tiny. Se erfarenheterna med E392, de verkar goda överlag. Som Sam sade tidigt, E398 är äldre och ett förstaförsök till lte modem. Kan finnas skillnader mellan olika versioner av E398.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

15

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

tipps för dom som betalar för 80mbit, och får 20, byt abg till ett 20 abg...betala för det man får.
om kunderna betalar för xc90 och levereras c30 så betala för det som levereras...

vissa e398 är dåliga, vissa huawei är dåliga rent allmänt.
huawei är ett billigt skräpmodem med ojämn kvalitet.

köpte en bunt med modem, samm modell och fw och dessa uppförde sig extremt olika...

det behövs connection tracker och strömomstart av huaweis modem, funkar så där i bryggläget...

16

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Det där om huaweimodem i allmänhet och E398 i synnerhet kan du upprepa hur många ggr som helst. Det går inte in för det är inte vad man vill höra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

17

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Japp nu har man åkt på stärren vid 100Gb tydligen, tyckte det gick så jäkla sakta att ladda sidor. kollar bredbandskollen och ja 0.4 ner & 0.5 upp. Då har man ändå varit laglig och laddat hem köpta spel till båda datorerna som BF3, MW3 m.m
Ska klaga imorgon smile Kan man verkligen byta abonnemangsform på mobilt bredband?

18

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

Segt 4g
Tänkte höra om fler har råkat ut för samma problem
Tecknade 4g bredband från Bredbandsbolaget för 3månader sedan
Har legat på hastigheter över 60 megalit i 3 månader
Runt den 22 oktober sjönk hastigheten till mellan 20-28 megabit
Har ringt till Bredbandsbolaget flera gånger men dom säger bara att det är okej hastighete
Och att det troligen har blivit mera användare
Fick däremot veta att dom skickat ut ny mjukvara automatiskt till alla
Under oktober och när jag försökte ladda ner filer med utorrent så stryps hastigheten till 9,5 megabit ringde igen och fick till svar att man skulle ta ur bocken där det står Enable Bandwidth Management och då funkade det igen undrar om detta kom med den nya mjukvaran
Har provat detta som stod i tråden men samma hastighet
Undrar om dom sänkt hastigheten med vilja
Någon som vet ?


STEG 1:
Lås modemet till 2600mhz bandet:

* Radio Configuration - 4G/2600mhz
* Spara och starta om modemet

- Enlight BBB bör detta vara problemet, men det räckte inte. Hittade steg 2 själv.

STEG 2:

*QoS Settings - Sessions Limit: 4096
* Enable Bandwidth Management: SE TILL ATT DU BOCKAR UR DENNA
* Spara och starta om modemet

greenfish skrev:
idgforum skrev:

Brukar få samma om jag använder NetFlix för mycket på mitt obegränsade 16-surfabonnemang hos Telenor på Telefonen (fast mobila-abonnemangen sjunker till 0,4).
Blir väll samma med mitt mobila bredband hos http://i1200.photobucket.com/albums/bb327/ruvapost/3logoMini.jpg när man sett några gamla serier man missat. Att NetFlix äter upp mina 50 GB och bandbredden sjunker från 16 till 2 Mb/s

Fan vad de med möjligheten till fiber måste ha kul.

Har aldrig gått över min 100GB. Hastigheten jag har nu är konstant, den är inte låst till 0.5 enligt deras värdlelösa policy som inte håller i någon rätt.

moose46019 skrev:

Jag har samma problem börjar bli sjukt förbannade på detta.
jag sitter på ett modem e398 jag kan inte ens skypa med flickvännen nu mera.

Återigen vi är i alla fall inte ensamma om problemet, men jag förstår frustrationen.


rickydavies1989 skrev:

har samma problem . fw är problemet ! hade 75 mb innan nu har ja 2 - 6 mb endast och är väldigt förbannad . är probemet inte löast till imon ska ja kräva dom säger upp abonomanget.

Skönt att veta man inte är ensam. Fast jag har faktiskt samma hastighet även med andra modem/router förutom dlink.

jonasolof skrev:

För diskussionens skull, notera alltid cell id och signalvärdena RSRP och RSRQ samt vilket band routern är låst till.

Pröva att låsa på 2600 respektive 900.

Värderna är oförändrade för mig oavsett om jag har koppling eller ej. Routern har jag prövat att köra låst i 900/2600 sedan jag köpte tjänsten, i mitt fall spelar det ingen roll. Kan återkomma med värden sen när jag kör med dlinken. Testar nu olika modem/router.



G-Man skrev:

ångertiden slut?
och hastigheten sjönk....
been there...

Japp, hastigheten är väldigt stadig... känns verkligen som man har blivit reducerad.

jonasolof skrev:

Eftersom telenor drar till sig stortankare genom sin prispolicy så är det väl bara att vänta sig att farterna sjunker när massor med nya användare kommer till telenor.

Kan slå vad att om jag tar hit brosans simkort, så kommer hastigheten att vara betydligt högre än min.

moose46019 skrev:

Jo fast nu har jag denna hastighet 0452 detta tycker jag är helt sjukt.
aja får ringa och prata med dem senare. Jag bor i ett område med både stadsnät och telia fiber centralt.

detta är inte okej.

okej nu är det 7,48mbit/s enligt kartan ska jag ha 80mbits 4g i denna lägehet

Ja valet ligger hos dig, om du är nöjd med hastigheten. Tänk på att höra av dig omgående innan ångerrätten går ut.


ante_ante skrev:

Har samma problem, till en början funkade allt bra med en snitthastighet mellan 25-45Mbit/s ner och 2-8Mbit/s upp. Nu på senare dagar har jag oftast en maxhastighet på 10/4 som ibland kan sticka upp en aning. Sedan tappar routern nätet nån/några gånger per dag. Så ringde telesnor idag och hon tyckte det lät så konstigt, hon fick mig till att köra på 4G och 900Mhz istället, woho 4-5Mbit/s ner bara nu. Men jag betalar ju för upp till 80 och bor inom zonen, själva grejen med detta abonnemang för mig va ju att slippa skithastigheten jag fick från ADSL 13/1...Iallafall så sa hon på supporten att jag skulle testa routern hos nån annan för att se om problemet kvarstår med hastigheten/dippandet. Ska bli skönt att få fiber hösten 2013, då åker detta ut direkt.

Testa en bredbandskoll nu och 4,37 ner och 2,80 upp.

Btw kan man se sin kvot nånstans?

Tack för din rapport. Nej man kan inte se kvoten på dlinken, eller du kan se hur mycket traffik som har passerat, men jag litar inte på dlink skräpet. I tiny routern kan du se förbrukning, ser ut som om du skulle köra enbert ett 4G+modem, där står exakt hur mycket man har förbrukat.

Enligt TELENOR/BBB "kan" de strypa hastigheten om man överstiger 100GB, ner till 0.5mb. Jag tror inte vi har samma problem. Är stor skillnad från 2-3 ner till 0.5!

Ha så kul med fibern smile


marcus-aa skrev:
greenfish skrev:

23:28, bredbandskollen 24mb/s ner, 12 upp, !!!!!!!!!!!!!!

Eftersom du blandar millibit och millibyte blir det aningen svårtolkat, kan du inte hålla dig till Mbps (Megabit per sekund)?

Men du menar alltså att du har 24/12 Mbps, trådlöst, och du är missnöjd?

Precis, när jag köpte tjänsten låg jag på mellan 70-80mb.. nu är det 24.... helt oacceptabelt att gå ner nästan 70% av hastigheten. Det finns ingen värld där 24mbit är okej om man låg på 80mb för några månader sen. Nej jag kör aldrig trådlöst, alltid kabel.

greenfish skrev:

jag betalar för 80mb

Det gör du inte alls. Du betalar några hundralappar per månad för en ospecificerad tjänst, helt beroende av lasten i nätet, som har en absolut maxhastighet på 80Mbps (när ingen annan använder sektorn). Varför skulle det vara så osannolikt att ni nu är 4-5 eller kanske 10 användare som lastar nätet i din sektor?

Om du vill ha en garanterad internetförbindelse på 80 Mbps så skulle den kosta i runda svängar 25.000 per månad.

/M

Jag har 3 mastar utanför min bostad... om jag sätter i ett annat simkort från en annan leverantör (samm mast) får jag toppenhastigheter..

Jag har aldrig förväntat mig 100% av någon bredbandstjänst. Men att gå från 80 ner till 24? ALDRIG I HELA LIVET ÄR DET ACCEPTABELT.

Sen ska vi inte prata om hur fruktansvärt dålig hela perioden har varit med dlink och dess kassa fw support. Nej 4G är det enda alternativet jag har förnärvarande, annars hade jag hoppat över till fiber.

Men du menar alltså att du har 24/12 Mbps, trådlöst, och du är missnöjd?

Precis, när jag köpte tjänsten låg jag på mellan 70-80mb.. nu är det 24.... helt oacceptabelt att gå ner nästan 70% av hastigheten. Det finns ingen värld där 24mbit är okej om man låg på 80mb för några månader sen. Nej jag kör aldrig trådlöst, alltid kabel.

19

Sv: Har legat på 2-3MB/s i snart en månad, helt oacceptabelt

k.christer skrev:

Segt 4g
Tänkte höra om fler har råkat ut för samma problem
Tecknade 4g bredband från Bredbandsbolaget för 3månader sedan
Har legat på hastigheter över 60 megalit i 3 månader
Runt den 22 oktober sjönk hastigheten till mellan 20-28 megabit
Har ringt till Bredbandsbolaget flera gånger men dom säger bara att det är okej hastighete
Och att det troligen har blivit mera användare
Fick däremot veta att dom skickat ut ny mjukvara automatiskt till alla
Under oktober och när jag försökte ladda ner filer med utorrent så stryps hastigheten till 9,5 megabit ringde igen och fick till svar att man skulle ta ur bocken där det står Enable Bandwidth Management och då funkade det igen undrar om detta kom med den nya mjukvaran
Har provat detta som stod i tråden men samma hastighet
Undrar om dom sänkt hastigheten med vilja
Någon som vet ?

.

Mycket inntresant!
Skrev presic detta om samma datum i en anna tråd här i forumet!!
Mitt har gått ner från ca 13 till 3-6 och ostabil upp oxå oftast 0,3-1,5 hade innan ca 2,5-3,5.
Och dom säger det är fel på mitt modem.
FAAAN heller, tror allt hänger på deras server uppgradering dom gjorde så hela sverige blev drabbat. ringde samma datum som det hände och då höll dom på att strula med server uppgradering.

E398, Dovado 4G med 6.0.1, 1st poynting antenn -11db
Ca 2.5km till mast. ISP telenor 4G 80, men kör nu på 900mhz.