1

Tråd: D-35 i Norge ?

Har haft net1 förut och har ett modem d-35. Går det att få abbonemang per månad bara då och funkar modemet med den nya hastigheten? Ska börja jobba i Norge strax igen med boende där och vet inte om det finns internet i huset vi ska bo i.

2

Sv: D-35 i Norge ?

Visst går det, http://www.mobilabredband.se/mobiloperatorer/net1
Men modemet tycks ingå.

Mobilt Internet - Ibland
För dig som använder Internet ibland eller mycket under en begränsad tid.

1 GB datatrafik ingår
Endast 39 kr/dag

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: D-35 i Norge ?

Turf skrev:

... funkar modemet med den nya hastigheten? .

Nej du får nöja dig med den gamla 3,1MB hastigheten.

4

Sv: D-35 i Norge ?

Jag ringde nyss och ändrade mitt Flex till Ibland. Först sade kundsupport att tjänsten använder D90. Jag vill dock ha kvar D35 trots den lägre hastigheten pga tillgången till RF status monitor och det sägs gå bra enligt samtal med abonnemangsavdelningen. Fick mail med berkäftelse att mitt d35 läggs om till Ibland.

Finns för övrigt inget skäl att byta modem eftersom man ändå inte får högre fart med abonnemanget Ibland än D35 kan ge.  Tvivlar på att de levererar D90 för Ibland abb, tycker mig ha läst att Net1 skickat ut refurbished D35.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5 Senaste redigerad av Discover (2013-04-14 23:53:29)

Sv: D-35 i Norge ?

Snart slocknar mitt Alltid abonnemang på mitt R-90 modem,
kan ju passa på att fråga Net1 om det går att lägga ett Ibland abonnemang på min R-90...

Snart kommer även en ny version av R-90 ut - med WAN-port.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6

Sv: D-35 i Norge ?

Discover skrev:
jonasolof skrev:

Jag ringde nyss och ändrade mitt Flex till Ibland. Först sade kundsupport att tjänsten använder D90. Jag vill dock ha kvar D35 trots den lägre hastigheten pga tillgången till RF status monitor och det sägs gå bra enligt samtal med abonnemangsavdelningen. Fick mail med berkäftelse att mitt d35 läggs om till Ibland.

Finns för övrigt inget skäl att byta modem eftersom man ändå inte får högre fart med abonnemanget Ibland än D35 kan ge.  Tvivlar på att de levererar D90 för Ibland abb, tycker mig ha läst att Net1 skickat ut refurbished D35.


Snart slocknar mitt Alltid abonnemang på mitt R-90 modem,
kan ju passa på att fråga Net1 om det går att lägga ett Ibland abonnemang på min R-90...

Snart kommer även en ny version av R-90 ut - med WAN-port.

Kan du vara snäll och posta här hur det går att byta ett R90 abonnemang till Ibland?
Jag vet att vid nytecknade får man ett begagnat D35.
Var någon i en annan tråd som skrev att R90 inte fick ha abonnemangsformen Ibland.

Intresserad inför den dag stadsnätsfibern in i huset aktiveras.

7

Sv: D-35 i Norge ?

Info skrev:
Discover skrev:
jonasolof skrev:

Jag ringde nyss och ändrade mitt Flex till Ibland. Först sade kundsupport att tjänsten använder D90. Jag vill dock ha kvar D35 trots den lägre hastigheten pga tillgången till RF status monitor och det sägs gå bra enligt samtal med abonnemangsavdelningen. Fick mail med berkäftelse att mitt d35 läggs om till Ibland.

Finns för övrigt inget skäl att byta modem eftersom man ändå inte får högre fart med abonnemanget Ibland än D35 kan ge.  Tvivlar på att de levererar D90 för Ibland abb, tycker mig ha läst att Net1 skickat ut refurbished D35.


Snart slocknar mitt Alltid abonnemang på mitt R-90 modem,
kan ju passa på att fråga Net1 om det går att lägga ett Ibland abonnemang på min R-90...

Snart kommer även en ny version av R-90 ut - med WAN-port.

Kan du vara snäll och posta här hur det går att byta ett R90 abonnemang till Ibland?
Jag vet att vid nytecknade får man ett begagnat D35.
Var någon i en annan tråd som skrev att R90 inte fick ha abonnemangsformen Ibland.

Intresserad inför den dag stadsnätsfibern in i huset aktiveras.

Pratade med abonnemangsavdelningen nyss och han sade att om man har köpt R-90 av Net1 så går det att ha "Ibland" på R-90, har man hyrt modemet så går det ej.

Jag köpte mitt R-90 och kommer nu att få "Ibland" abonnemanget aktiverat på mitt R-90.


Skulle det ej fungera som utlovat så har jag samtalet inspelat.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: D-35 i Norge ?

Ser du någon fördel med R90 i förrhållande till D35 för Ibland abb förutom att du redan har routern?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

9 Senaste redigerad av Discover (2012-10-26 11:56:59)

Sv: D-35 i Norge ?

jonasolof skrev:

Ser du någon fördel med R90 i förrhållande till D35 för Ibland abb förutom att du redan har routern?


Nej, jag anser att D-35 modemet är bättre än R-90.
(bättre mottagning, går att övervaka osv)

Men då jag tecknade "Alltid" på en R-90 så valde jag att köpa
modemet i stället för att hyra + slippa bindningstid, att jag sade upp "Alltid" abonnemanget var för att jag använde det så pass lite och man kom sällan upp i hastigheter som var snabbare än D-35:an.

Anledningen till att jag lägger ett "Ibland" abonnemang på R-90 är för att kunna
använda modemet vid behov, istället för att packa ned det och låta det samla damm.

Ett "Ibland" abonnemang kostar ju dessutom ingenting så länge modemet är avstängt.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

10

Sv: D-35 i Norge ?

Håller med dig om vitsen med att ha Ibland-abb. Är man ute och reser i Skandinavien är D35 en bra försäkring för att man ska kunna bli uppkopplad så gott som överallt. Jag hoppar verkligen att net1 överlever som nischoperatör i den hårda konkurrensen. Deras tjänst är unik.

Men då jag reser tar jag knappast med mig min Allgon monsteryagi 17 element som jag köpte för NMT 450 i början av nittiotalet. Så den plus en Allgon 7 elements yagi kan säljas så småningom om intressse finns. Mer förstärkning än den stora yagin som är mer än två meter lång går knappast att få för Net1, bör ligga på 17-18 dBi.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.