1

Tråd: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Hade tänkt mig spela lite MW2 härom dagen, men nänä. Din NAT är "Strict"! Som om man aldrig sett det innan?
Så in i routern och försökte mig på att öppna upp portarna för MW2 enl:
http://forums.steampowered.com/forums/s … ?t=1019454

Ingen förändring! Testade då att avaktivera mjukvarubrandväggen=ingen förändring.
Gick då resolut in i routern och stängde sålunda av brandväggen och ser man på, nu var NAT "Open". Men så vill jag ju inte ha det.
Uppenbarligen fattar jag inte hur jag ska öppna portarna på rätt sätt eller så missar jag portar på vägen. Tycker detta är lite märkligt eftersom andra spel, typ BF3 funkar i multiplayer utan en massa fipplande i routern.

Så snälla! Gör mig och resten av min familj en tjänst och tala om/visa hur jag ska göra detta för att lyckas! Annars kommer routern snart att göra ett svanhopp ut genom rutan!!

Ps. Finns det någon Upnp funktion i denna router? Kan banne mig inte hitta den heller!? *suck*

MVH://Henrik

2

Sv: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Jag kan inte heller öppna portar det måste va något fel i firmwaren, enda sättet är om jag lägger datorn i dmz.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3 Senaste redigerad av Micke (2012-09-20 07:23:19)

Sv: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Sedan nån gång i våras funkar allt för mig.
Sitter i Spanien och kommer åt min DWR, Slingbox och mina cams...
http://www.mobilabredband.se/forum/view … 858#p33858

Speltips ---> http://release.blackmesasource.com/ ...lite remake-nostalgi wink

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

4

Sv: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Micke, då kan du väl tala om hur du gjorde med portforwarding för det var ju det som var frågan
, inte om någon fått det att fungera

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5 Senaste redigerad av Micke (2012-09-20 15:46:52)

Sv: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Finns ju beskriven i min länk ovan...punkt 1 till 4 !

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

6

Sv: Hur i hela ...... portforwardar man i den här? DWR-923

Forwardat samtliga portar för både Steam och BF2 i Routerns nya FW. Funkar inte trots både mjuk och hård reboot. UPnP både på och av.

Märkligt att det bara är detta spel som strular!?