1

Tråd: WLAN på Tinyn

Hej!

Ett par gånger per dag lägger WLAN-funktionen ner på vår Tiny-burk.
SSID:t hittas i luften, men man kan inte kommunicera genom den.
Avhjälps endast med att rycka strömmen (omstart i adminverktyget hjälper inte).

Jag har några datorer anslutna via TP-kabel också, och den funktionen fungerar klockrent
även efter att WLAN:et har lagt ner.

Nån som vet om det går att göra något?
Jag är snart på väg att köpa en extra accesspunkt och stänga ner WLAN:et på Dovadon. sad


Mvh Patrick

2

Sv: WLAN på Tinyn

har du senaste firmware i din tiny?

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

3

Sv: WLAN på Tinyn

Ingen analog trådlös videokamera i närheten? Sådana kan sabba WLAN totalt så att man tappar. Kolla med inSSIDer från metageek.net hur ser ut på wifi i laptop. Kolla signalstyrkan från tinyn när det bryter, Om signalstyrkan plötsligt försvinner kan det bero på störningar. Kolla också så att tinyn inte är överhettad eller har otillräcklig strömförsörjning.

Kolla också wifi-installningar, testa att köra okryperat, dvs öppet nätverk. Ställ routern i enbart 802.11 g och skippa  b.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: WLAN på Tinyn

Jag tycker det luktar den i det närmaste FAQ-frågan om att stickan inte är kopplad till USB-sladden och fulla avståndet ifrån routern.  (frekvensstörning av WLAN pga 4G-frekvensen)

"Myrornas Krig" kallade jag det förra vintern när det begav sig.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile