1

Tråd: Tre, snabbare, mera och billigare

Jag har ett av deras äldre abonnemang, 6Mbit/s, 20Gb/mån och 199kr, så jag har tröttnat på att det är långsamt och att jag inte kan använda det så mycket som jag vill.
Har kikat runt lite och även varit innne hos Tre där de sa att jag kunde uppgradera till deras Premium abb för 350/mån men jag vill inte öka min kostnad så mycket så jag ringde till kundtjänst för att säga upp mitt abonnemang. Svaret jag fick då var att "du kan få vårat Premium abonnemang för 175/mån" big_smile

Av princip borde jag ha tackat nej, eftersom de inte erbjöd mig redan i butiken, men jag är en svag människa tongue

2

Sv: Tre, snabbare, mera och billigare

Det tycks vara helt normalt att halvera priset då kunden vill avsluta ett abonnemang. Jag fick samma svar från CanalDigital där försäljarna troligen gått på samma kurser. Tanken är väl den att de hellre tar emot halva månadspriset än inget alls.

(Men jag sa upp abonnemanget eftersom jag var helförbannad på dem. De lovade fixa faktureringen men det hände aldrig nånting - på flera år.)

3

Sv: Tre, snabbare, mera och billigare

Grattis till ett bra erbjudande!

En kund brukar vara "värd" en summa i stil med 1000-2500kr.
Så är man t.ex. en klagande kund kan man ofta få någon form av ersättning/minskad kostnad i den prisintervallen.
Eller om man vill säga upp så kan de "konvertera" en till fortsatt kund och ge en kompensation i form av lägre kostnad.
Ofta behöver man någon form av belägg för att få ersättning, som icke fungerande produkt.
Men har man varit trogen kund och vill säga upp för att någon konkurrent har bättre erbjudande så brukar de kunna ge en denna kompensation utan för mycket "bråk, trassel".

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Tre, snabbare, mera och billigare

tre är duktiga på freebees, fått allt från modem, abg, telefoner osv av dom.
även teliasonera har varigt halvt frikostiga, en pott att förbruka...

tele2 är hm...