1

Tråd: kontantkort 4G

Hej. Jag undra om det finns kontantkort 4G för Telenor.
För comviq har det .
M.v.h Hertzman

Har ADSL 8mbit/s Telia och mobiltbredband universal 16mbit/s och Tre med 6Mbit/s

2

Sv: kontantkort 4G

hertzman skrev:

Hej. Jag undra om det finns kontantkort 4G för Telenor.
För comviq har det .
M.v.h Hertzman

Curlingföräldern säger att Du kan titta på här sidan: http://www.telenor.se/privat/index.html

/Bengt

Bengt Österdahl, Gustavsberg

3

Sv: kontantkort 4G

hertzman skrev:

Hej. Jag undra om det finns kontantkort 4G för Telenor.
För comviq har det .
M.v.h Hertzman


Nej, inte enligt Telenor.se.

Comviq & Telia har idag kontantkort för 4G.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

4 Senaste redigerad av jonasolof (2012-10-10 22:12:33)

Sv: kontantkort 4G

Nästan,  kolla universal telecoms villkr

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5

Sv: kontantkort 4G

Universal har inga kontantkort men ett 4G-abonnemang med uppsägningstid tre månader är inte så dyrt om man vill testa.

En orsak att INTE beställa är de förbannade hoppande bilderna på Universals nätsidor. Jag vet inte vad de vill åstadkomma med dem men hos mej väcker de bara primitiva aggressioner och en oemotståndlig lust att strypa Universal.

6

Sv: kontantkort 4G

Fy för hoppande bilder. På ipad kan jag scrolla bort hoppandet. Men kolla surf 80 med 4G ,  Aktuellt erbjudande. Billigt sätt att pröva telenors nät.

http://www.universal.se/bredband/via-mo … t/?produkt

De spelar in muntliga avtal per telefon. Se då till att själv läsa in att det är 4G, ingen bindningstid och ingen startavgift. För mig bommade de att avtalet gällde 4G. Kom ihåg att säga upp för uppsägningstiden kan vara tre månader även om det inte är någon bindningstid. Men 149,50 för en månads 4G test är bra pris.

Kombineras gärna med upplåst telia E392. Modemet kostar i en del teliabutiker fortfarande 599 kr. Kom ihåg att registrera kontantkortet som ingår redan i butiken, en del butiker bommar det. Därmed har man en veckas telia 4G.

APN är sp-internet och inte sp-services när man kör i modem/router.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.