1

Tråd: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

Vill kunna strömma radio i bilen från en iPhone 3G. jag tror inte att den klarar att uppehålla kontakten hela tiden under körning. Iphone har ju som bekant inget antennuttag, dessutom sägs att den har lätt att tappa 3G förbindelse. Edge räcker i o f sig också.  Men man kan koppla upp iphonen över wifi för att få strömmande radio och då också skype ringa över Fring ohackat.

En variant är att ha en 3G till wífirouter, förhoppningsvis inkl. takantenn för 3G.
Finns det någon pytteliten 3G router eller måste man använda en WM 6 telefon alt en Nokia symbian telefon med wifi acess point programvara?

För att få med edge måste kan kanske använda en telefon istället för en 3G router (har Huawei E960 - den kan drivas med 5 volt  från 12 v till usb laddare (dubbla. Vilken drivspänning har Dovado UMR?).

Vore käckt att ha BBC world service alt Sveriges radio i bilen när man kör omkring i Belgien. Nästa år kommer satellitradio till Europa - som Sirius i nordamerika, men intill dess.

Några bilradiomottagare för digital kortvågsradio, DRM (digital radio mondiale) har jag inte kunnat hitta.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

DOVADO UMR funkar på 12V. Jag har en i bilen då o då.

3

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

Samir skrev:

DOVADO UMR funkar på 12V. Jag har en i bilen då o då.

Ge tipps på passande 12 cigg kabel också wink

Vet att GPCA01-C1 funkar att driva UMR'en med smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

jo, det finns många olika på marknaden, och GPC funkar väldigt bra, men kolla vilken voltage bilen/båten ger ut först (kolla manualen i fordonet om du inte vet), och sen skaffa en adapter som klarar av det. Du vill inte använda en 12V sladd i 24V port t ex. Det finns universella 12/24V adaptrar också.

5

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

Om jag har 12 volt i bilen och det funkar för dovado umr, vad ska jag då med en adapter till?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

6

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

Njeajeaeje, adaptern är ju för att du inte skall behöva skarva från batteriet med sockerbitar osv tongue

Dvs ciggadapter till umr'en med rätt kontakt från start.
Men självklart behöver du inte ha en ciggadapter utan kan koppla rakt in, men det är ingen sådan kabel som följer med.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Minsta router för 3G för strömmande radio i bil

Kör medHuawei E960 och fem volt från en reglerad laddare. den biten funkar bra. Får återkomma om strömmandet. För mycket avbrott.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.