1

Tråd: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

När man beställer telenors hemmalösning med telefon så tror man att det skall funka när man får den men så är inte fallet. Juni funkar inte 21 september inte heller. Eller är det någon som fått den nya mjukvaran att funka.
Det verkar inte vara så många som har fått den men några verkar ha fått den på detta forum.

Lte dwr-923

2 Senaste redigerad av Cool (2012-09-28 18:55:21)

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

den nya firmware funka utan problem. om du inte fick den på autom. så kan du ladda ner den fråm telenor´s sida.

also det funka för mig klockrent med eget telefon. har du startad om dwr´n med att dra ur sladden?

sen kan du kolla med: http://192.168.0.1/platform.cgi?page=voiceNumbers.htm
att inställningar finns.

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850

3 Senaste redigerad av hakant2 (2012-09-28 20:33:14)

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

Drog hem den nya versionen från Telenor funkade nu skall jag bara få de rätta numren från Telenor support de ska ringa innan måndag sa de. Support på Telenor kunde inte göra direkt utan det var någon annan på Telenor som skulle ringa när det var klart.
Den linken du skrev kom de automatiskt?

Lte dwr-923

4

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

den link kan du klicka på när du är inloggad på din router (dwr)
då visa den några inställningar om routern redan har hämtad det. kanske att telenor får skicka det först till routern.

Fiber - IpOnly - Bahnhof 1000/1000 - Cisco RV042G - 8 Dlink Ip-Cam - 4 Cisco Switch - 2 Cisco Aironet 1850

5 Senaste redigerad av hakant2 (2012-09-29 07:33:06)

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

Det verkar som att nåt måste göra manuellt på varje abonnemang därför tar det sån tid för Telenor.
Eftersom de sa att de ringer mig när de har gjort ändringarna i mitt abonnemang.
Detta skall funka automatiskt sedan.

Lte dwr-923

6

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

Helt rätt, Telesnor som jag nu mer kallar dem, måste aktivera hemtelefonin i varje router.
Jag har mailat dem i stort sett varje dag sedan den 21/9 när de lovade att det skulle fungera. Jag har haft Bredband Stor & Hemtelefoni FastPris sedan slutet av augusti men först igår fick jag hemtelefonin aktiverad. Det var en stjärna som kunde trycka på rätt tangenter. Det verkar fungera bra och routern är kopplad till alla telefoner i huset. Återkommer kanske med lite erfarenheter framöver. Vi får väl hoppas att det inte blir som med Telias IP-telefoni.

Det är rent pinsamt vilken massiv samlad inkompetens det finns på "kundservice". De flesta vet inte vad det handlar om och ställer en massa dumma frågor eller kommer med undanflykter. Att Telesnor dessutom inte har information på hemsidan under driftsinformation/aktuella störningar gör inte saken bättre. Inte heller på "dina sidor" finns någon information och det gavs ingen information vid köptillfället. Jag fick reda på det efter ett antal samtal till "kundservice". Hade det inte varit mer seriöst att skriva "Vi har för närvarande lite problem med hemtelefonin och kan tyvärr inte erbjuda tjänsten till alla som utlovat den 21/9. Vi hoppas med överseende och hoppas att det inte skapat för stora olägenheter för dig som kund. Information kommer löpande att läggas ut på hemsidan."

7

Sv: Är det någon som kan ringa med telenors 4G hemtelefoni?

Nu funkade det för mig med. Ringde telenor och kom till en som kunde fixa det direkt. Nu funkar det helt OK.
Det som är bra är att man inte behöver slå rikt nummer för lokal nummer.

Lte dwr-923