Helt rätt, Telesnor som jag nu mer kallar dem, måste aktivera hemtelefonin i varje router.
Jag har mailat dem i stort sett varje dag sedan den 21/9 när de lovade att det skulle fungera. Jag har haft Bredband Stor & Hemtelefoni FastPris sedan slutet av augusti men först igår fick jag hemtelefonin aktiverad. Det var en stjärna som kunde trycka på rätt tangenter. Det verkar fungera bra och routern är kopplad till alla telefoner i huset. Återkommer kanske med lite erfarenheter framöver. Vi får väl hoppas att det inte blir som med Telias IP-telefoni.
Det är rent pinsamt vilken massiv samlad inkompetens det finns på "kundservice". De flesta vet inte vad det handlar om och ställer en massa dumma frågor eller kommer med undanflykter. Att Telesnor dessutom inte har information på hemsidan under driftsinformation/aktuella störningar gör inte saken bättre. Inte heller på "dina sidor" finns någon information och det gavs ingen information vid köptillfället. Jag fick reda på det efter ett antal samtal till "kundservice". Hade det inte varit mer seriöst att skriva "Vi har för närvarande lite problem med hemtelefonin och kan tyvärr inte erbjuda tjänsten till alla som utlovat den 21/9. Vi hoppas med överseende och hoppas att det inte skapat för stora olägenheter för dig som kund. Information kommer löpande att läggas ut på hemsidan."