1

Tråd: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Hejsan allihop!

Jag har ett huwei e180 modem som är från ett utgånget tre-abonnemang.

Försöker få ett halebop kontantkort att fungera i detta efter att ha låst upp modemet med upplåsningsprogrammet på denna sida.

Jag får inte det att fungera, har förstått att jag måste byta APN, men hur gör jag det i 3 connect? Eller behöver jag installera någon annan programvara?

Tacksam för hjälp!

/Jonas

2

Sv: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Antingen byter du apn i bef med tre logga,
eller så byter du detta program i modemet,
Kan vara knepigt att byta då du måste lokalisera korrekta filer för att obranda modemet.

Välj sätt

3

Sv: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Det gick inte att lägga till en ny APN i 3Connect...knappen var grå, så därför har jag nu laddat ner Mobile Partner till E180 från huwei

http://www.huaweidevice.com/worldwide/t … 0&tb=0

Installationen gick bra, det går att lägga till halebop.telia.se som APN men det går ändå inte att komma ut på nätet.. vad kan vara fel tro?

4

Sv: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Kopplar modemet uppsig? (Fast sken)

Kortet tankat?
Rätt pin?

5 Senaste redigerad av Izra (2012-10-03 21:57:00)

Sv: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Tele2 mobile partner som jag plockat ur ett E180-modem fungerar illa, det drar igång systemfiler i onödan, vem vill förbruka 20% CPU till ingen nytta? (T.ex. services.exe)
Jag kopplar upp E180 utan detta skitprogram och får bättre prestanda i min äldre laptop p4.

Dessutom är Tele2/Comviq duktiga på att kasta ut folk som varit uppkopplade länge då nätet är trångt, sker per automatik.
Så det är ingen ide att fnula med firmware.

Vill man köra mot Hallå BOPP medelst eländet mobile partner och det hyfsade modemet E180 ska man ändra inställningen "tele2 optimized" till "only 3G" och i övrigt räcker det med att ändra APN.

6

Sv: Hjälp med att få Halebop at fungera i E180 med 3 connect

Ladda ned Telenors dashboard som det finns länk till här på forumet. Det är olåst och funkar bra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.