1 Senaste redigerad av Merde (2008-11-27 16:52:39)

Tråd: misslyckad uppgradering

hej. eftersom lagen om alltings jävlighet alltid gäller så blev det fel när jag skulle uppgradera firmwaren på mitt modem. och det funkar inte nu att försöka uppgradera igen, det kommer upp ett fönster, unexpected errors occur!!! (ja faktiskt med tre utropstecken) och ingenting funkar. är modemet sönder nu eller?
tilläggas bör att jag "glömt" ta ur simkortet. det framgick ju i en jävla pdf-fil som jag inte tankade först. det är verkligen härligt eftersom jag precis fått mitt simkort från tre, och jag satt i säkert en timme förra veckan för att låsa upp modemet från telia, och det funkade finfint för provade med farsans simkort från tele2.

det är så härligt att alltid få bekräftat att murphys lag är sann

2

Sv: misslyckad uppgradering

Testat med någon annan firmware en just den 1'en?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: misslyckad uppgradering

japp har testat med alla jag kan hitta, även ursprungsfirmware. det är helt kört. hade ju velat slippa bindningstiden, men får väl binda upp mig så jag får ett nytt modem. fittliv.

4

Sv: misslyckad uppgradering

Borde gå på garantin om du har tur.
Gå in till en telia butik och fråga varför det inte fungerar så kanske de kan lösa det med ett utbytes modem.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: misslyckad uppgradering

så länge du inte gör detta!

http://www.youtube.com/watch?v=SeUt736T15c

6 Senaste redigerad av jonasolof (2008-11-28 21:25:40)

Sv: misslyckad uppgradering

Rösten säger: "detta är hämnden på Huwaei-modemet (son av ett fnask) som hela tiden kopplar ned"

Men... varför använda göra en uppgradering av 3 connects programvara för  ett upplåst teliamodem??

När det väl var upplåst är det väl bättre att använda någon generell connect-programvara, eller ? I så fall vilken?

Har inte begripit gränsdragningen vad avser operatörslåsningen av firmware respektive den mjukvara som används i PCn för att kommunicera med modemet.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: misslyckad uppgradering

Samir skrev:

så länge du inte gör detta!

http://www.youtube.com/watch?v=SeUt736T15c

Kanske borde göra sådan också med mina döda E220 tongue

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: misslyckad uppgradering

"say hello to my little friend!"

9

Sv: misslyckad uppgradering

En utmärkt idé. Kanske en offentlig avrättningsplats för trilskande dataprylar. Bra att låta människor få utlopp för sina frustrationer och känslor av att ha blivit kränkta av anonyma krafter. Lördagar kl 14 avrättning av trilskande modem ifall det inte regnar. Ägarna är åklagare och bödlar. Industrirepresentanter kan ställa upp som försvarsadvokater alt modempsykologer i den mån intresse finns.

Andreas, din döda E220 kanske kan upplivas med lite mikrokirurgi. Har du lättat på skärmlocket på baksidan och sett efter hur ledaren mot koaxialkontakten ansluter?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

10 Senaste redigerad av Merde (2008-12-01 11:49:07)

Sv: misslyckad uppgradering

haha. hade jag varit rik hade varenda teknikägodel flygit ut genom fönstret vid minsta olydnad. man blir ju förbannad.

det va inte långtifrån att jag slog sönder mitt modem, men så tänkte jag att jag skulle prova på min dator hemma med där det sen tidigare varit installerat och fungerande. och modemet funkade fanimej. och då insåg jag vad felet hade varit. eftersom de två datorerna jag provade på på jobbet inte installerade modemet korrekt (jag fick bara upp ny maskinvara data device som windows ville ha drivrutiner till, har läst om andra som har fått samma problem) så jag letade upp separata drivrutiner i nån rapidsharelänk, som jag trodde funkade eftersom modemet hittades å så. men det som blev fel var att E220n inte installerades som en masslagringsenhet också. därför funkade inte firmwareuppgraderingen eftersom den inte hittade nån enhet att skriva in dashboarden på antar jag. har gjort det hemma nu och nu funkar det som det ska.

jag körde mobile partner innan men tyckte inte jag fick de hastigheter jag borde (runt 1.2 ned med bredbandskollen) men nu när jag kört in 3connect så låg jag på en fil jag tankade innan på runt 170k/s. ska jag finna mig i det?