1 Senaste redigerad av runescape1.johan (2012-09-23 16:45:50)

Tråd: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Hejsan jag har lite problem med    . huaweiE398 Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr.

mitt problem är att stickan hittas när jag kör den i datorns usb port men i dovadon (usb port 2) med apn som stämmer, pin (provate med/utan). ja alla små funktioner som ska stämma på de två.(som jag vet om)

Ändå hittas inte HuaweiE398 när den sitter i dovadon och detta verkar vara forumet man ska vända sig till. den får ingen signal alls allt jag kommer in på är dovadon har provat att uppdatera allt också så det ska vara det senaste.

Den lilla lampan i dovadon´router ip adress lyser alltid rött. och ingen annan sida än den kan nås.

kommer finnas tillgänglig för snabba svar hoppas jag så man kan få ett utbyte med kunnigt folk så det löser sig.

och just ja detta är redigerat. programmvaran från telenor är telenor mobile partner.

Svara snälla helt desperat efter 2 dagar med telenor chatt, telefon. tyska kompisar ja ni fattar allt.

2

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Vilken firmware har du på 4GR?
Har du prövat båda USB portarna på 4GR?
Tänk på att det är viktigt att köra med en USB förlängingsladd på minst 50cm i från routern då det trådlösa i routern kan störa ut modemets signal.

3 Senaste redigerad av runescape1.johan (2012-09-23 16:58:14)

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Får den nog inte att uppdatera när jag försökt säger den firmware saknas. då är det 4gr_6.1.1

försöker med 4gr_6.1.0 också nu.

ok den säger Firmware sent to router but could not be verified.

ÅH HARE GUD nu när jag startade routern och gick in så funkar allting. deras 6.1.1 pac är usless xF!!

4

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Du har den senaste firmwaren.
Låter skumt det borde funka i vilken utav usb portarna du använder.
Hittar den modemet i routern?
Är modemet mot 4g nätet i routern?
Har du prövat att göra reset på routern?

5

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

thomson69 skrev:

Du har den senaste firmwaren.
Låter skumt det borde funka i vilken utav usb portarna du använder.
Hittar den modemet i routern?
Är modemet mot 4g nätet i routern?
Har du prövat att göra reset på routern?

Det har löst sig och ja jag köpte den begagnad från net on net så mina första 3 timmar spenderades på att försöka knäcka säkerhetsnyckeln innan jag såg en tråd på detta forum om hur man gör en factory reset.  allt grönt nu chillar med 4g!

6

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Har du prövat att köra en rescue uppdatering med routerns firmware det kan vara att något har blivit fel.

7

Sv: Huawei E398,Telenor 4g 80mbit/sec, dovado 4gr, En okunnigs mardröm.

Låter bra att allt har löst sig :-)