1

Tråd: Svajig signalstyrka TRE 4G

Har kört TRE´s 4G nät i ca 1.5 månad och varit supernöjd. Haft mellan 90-100% signalstyrka och en RSSi mellan -51 och -69. Men sedan igår kväll började nätet svaja mellan 6-82% signal och sedan idag hittar jag ingen signal starkare än 25% och RSSi på ca -87-89.

TRE vet ju i vanlig ordning ingenting utan har tagit en felanmälan - men kanske finns det någon med bättre tips?

2

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

Har du modemet i en router eller i datorn? Gäller det en bärbar eller stationär dator? Vilket modem har du, ZTE MF880?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

careface skrev:

Har du modemet i en router eller i datorn? Gäller det en bärbar eller stationär dator? Vilket modem har du, ZTE MF880?

Router ZTEMF28G - således inget modem

Dator: En Stationär, En bärbar, En ipad, och ett NAS samma kassa speed till alla enheter.

4

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

Ingen? Nu har 4G signalen helt gett upp...

5

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

Har du testat att flytta routern typ ut på balkongen eller liknande, bara för att testa?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

careface skrev:

Har du testat att flytta routern typ ut på balkongen eller liknande, bara för att testa?

Fick riktingen til de två master som finns runt mig. Har flyttat modemet så nära jag kommer i huset... tvärdött.. suck blir att hoppas på att TRE´s tekniker kan hitta något. Med tanke på att jag för 1 vecka sedan har 90% signal styrka i 4G måste ju något vara fel

7

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

Det låter som att något är allvarligt fel, ring in och kolla med dem igen imorgon och se vad de säger. Det kan ju även ha blivit något knas med din router, har du testat en återställning av den?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

8

Sv: Svajig signalstyrka TRE 4G

Hej!
Jag har samma router. Den hänger sig ofta och det finns inte mycket information att hitta om den.

Prova att starta om routern, fungerar inte det gör en återställning.